پتینه کاری چگونه است

18 تیر

مزیت پتینه کاری چیست

این هنر دارای مزیت های زیادی می باشداز این رو بسیاری از افراد آن را برای جلوه بخشیدن به خانه خود انتخاب می کنند.  اولین خصوصیتی که می توان برای پتینه کاری نام برد این است که روی هر سطحی قابل اجرا است ما حتی پتینه کاری روی سفال نیز داریم. این هنر دارای انواع مختلفی می باشد از این رو شما را از شر انواع دیوار های ساده و تکراری راحت می کند. با استفاده از این هنر می توانید موج و ترک هایی که روی دیوار های گچی ایجاد شده است را بپوشانید. پتینه کاری عمر دیوار را بالا می برد و می تواند خاصیت ضد آب نیز داشته باشد. یکی از دیگر مزیت های این هنر این است که اگر قسمتی از دیوار آسیب دید می توانید آن را به راحتی و بدون آنکه در دیگر قسمت ها مشکلی ایجاد کند ترمیم کنید. اجرای این هنر با سرعت بالایی انجام می شود و هیچ بویی را نیز ایجاد نمی کند. اما در کل می توان گفت یکی از بزرگترین مزیت های این هنر این است که هزینه کمی را برای شما می تراشد، هزینه اجرای آن با توجه به متراژ درخواستی و کیفیت اجرای آن مشخص می شود، اما اصولا چیزی نزدیک به 5 تا 100 هزار تومان می باشد.

پتینه کاری چگونه است

پتینه کاری در واقع یک هنر است که این توانایی را دارد که به اجسام جلوه ای تازه ببخشد، اما برای پاسخ به این سوال که پتینه کاری چگونه است، باید گفت این هنر کار خیلی سختی نمی باشد و به راحتی و با کمی تمرین قابل اجرا است، برای شروع آموزش هایی را که در سایت هنری آنلاین موجود می باشد را پیگیری نمایید ما یکسری آموزش ها را با فیلم در اختیار شما قرار داده ایم از این رو برای انواع آموزش های تکمیلی در رابطه با پتینه کاری روی دیوار با ما همراه باشید. پتینه کاری انواع مختلفی دارد که شما می توانید نوع آن را با سلیقه خودتان انتخاب کنید و از آنجایی که این هنر به هیچ طرحی نیاز ندارد و این خود شما هستید که طرح را ایجاد می کنید می توانید هرچه که در ذهن خود دارید را اجرا کنید و هیچ محدودیتی ندارید. برای اجرای این هنر شما به ابزار نیز نیاز دارید وکه ما در ادامه به آنها پرداخته ایم. این هنر یک هنر قدیمی می باشد و از این در تزئین و طراحی بسیاری از کاخ های قدیمی اجرا شده است. پتینه کاری را می توان ب چند روش مختلف و با چند ابزار مختلف انجام داد که انتخاب آنها نیز به سطح مورد نظر شما و سلیقه شما بستگی دارد.

پتینه کاری با پارچه

در این نوع پتینه کاری شما به یک پارچه نیاز دارید، برای پتینه کاری با پارجه در صورت لزوم زیرساخت مناسب را ایجاد می کنند و بعد از آن پارچه را به صورت مچاله در رنگ فرو می برند و بعد از آن با ضربه زدن پارچه به دیوار طرح های مختلفی را ایجاد می کنند. البته در برخی موارد در پتینه کاری روی شیشه دیده شده که بدون مچاله کردن پارچه طرح مورد نظری را که مد نظرشان است را اجرا می کنند. در واقع در رابطه با این سوال که پتینه کاری چگونه است باید گفت این هنر روی تمامی سطح ها قابل اجرا است از این رو طرفداران زیادی دارد، از دیگر مزیت های این هنر می توان به کم هزینه بودن آن، راحتی اجرا و زیبایی آن اشاره کرد.

پتینه کاری با ودگرینر

ودگرینر در واقع یک وسیله است که انجام پتینه کاری را راحت تر از قبل می کند، این وسیله ها اصولا طرحی را روی خود دارند که برجسته است و زمانی که ما آنها را روی سطح مورد نظر می شیم آن طرح روی سطح ما ایجاد می شود. مزیت استفاده از این نوع ابزار این است که اصولا کار تمیز تر از آب در می آید، استفاده آنها بسیار راحت تر است از این وسیله برای انواع پتینه کاری به خصوص پتینه کاری روی چوب استفاده می شود چرا که این وسیله به خوبی می تواند طرحی نزدیک به شیار های چوب را به سطح مورد نظر شما بدهد. به یاد داشته باشید که این وسیله انواع مختلفی دارد که هرکدام از آنها طرح خاصی را می تواند ایجاد کند از این رو قبل از خرید آنها باید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پتینه کاری با اسفنج 

در این رابطه که پتینه کاری چگونه است باید گفتیکی از دیگر انواع پتینه کاری با اسفنج انجام می شود، در این نوع در ابتدای کار باید سطح زیر کار را رنگ بزنید بعد از آن باید کمی فرصت را به دیوار بدهید تا کاملا خشک شود، بعد از آن یک اسفنج را به رنگ آغشته می کنیم و به صورت ضربه ای به دیوار می زنیم تا طرح مورد نظری را که می خواهیم اجرا کنیم به یاد داشته باشید که قبل از زدن اسفنج به دیوار باید با یک کاغذ رنگ اضافه را بگیرید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top