پتینه کاری روی رزین

17 تیر

پتینه چرم برجسته چیست

پتینه کاری چرم برجسته همانطور که از نامش مشخص است یک نوع پتینه کاری روی چرم می باشد، برای خرید وسایل چرم دوزی با ما همراه باشید. این هنر بسیار زیبا و جذاب است و امروزه طرفدار های زیادی را به خود جذب کرده است و به یکی از پر طرفدار ترین سبک های دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. حالا می رسیم به چگونگی اجرای این هنر :

جالب است بدانید این نوع پتینه کاری در کل به دو صورت پلاستر و صاف صورت می پذیرد ولی نوع صاف آن بیشتر بر روی اشیاء کاربردی می باشد. به یاد داشته باشید که برای پتینه کردن یک چرم صاف در ابتدا رنگ روغنی کم رنگ را به سطح کار اعمال می کنیم و بعد از آن به طور یکدست کل کار را رنگ آمیزی می کنیم.

بعد از آن که رنگ اولیه کم رنگ خشک شد، می توانید یک سری دیگر کار را رنگ کنیم این بار رنگ را غلیظ تر بردارید تا کار شما کاملا خوش رنگ از آب در بیاید. سعی کنید رنگ را به صورت یکدست به سطح کار اعمال کنید. حالا با پنبه به روی کار به صورت ضربه ای بزنید تا روی کار طرح ایجاد کنید این طرح ها به این صورت روی سطح کار اجرا می شوند که زمانی که شما این پنبه ها را روی سطح کار می زنید باعث می شوید طرح های چرم نمایان شوند. به یاد داشته باشید که به جای چرم می توانید از نایلونی که مچاله شده یا از رولر های مخصوص استفاده کرد و برای ایجاد طرح چرم روی کار به دلیل کمرنگ و پررنگ شدن سطح نایلون این گزینه مناسب است. پتینه چرم برجسته بیشتر در دکوراسیون داخلی و البته دیوارها کاربردی می باشد. در ادامه در رابطه با پتینه کاری روی رزین برای شما توضیح داده ایم.

پتینه کاری روی رزین

در این مرحله که با عنوان پتینه کاری روی رزین در خدمت شما هستیم، پتینه سرویس هفت سین را به شما آموزش می دهیم در این آموزش در واقع پتینه کاری روی رزین را به شما آموزش می دهد چرا که این وسایل هفت سین از جنس رزین می باشد. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید. برای ابتدای کار باید یکسری مجسمه خام با جنس رزین اپوکسی را خریداری نمایید. وسایل مورد نیاز برای ادامه موارد زیر می باشد :

  • رنگ صدفی و برنز تیره
  • رنگ قرمز اکریلیک
  • رنگ سبز اکریلیک
  • پودر طلایی
  • روغن جلا
  • تینر فوری
  • سمباده نرم
  • قلم مو

در ابتدا به یاد داشته باشید که باید گرد و خاک روی کار را با استفاده از برس بگیرید. بهتر است تمام سطح نا صاف کار را سمباده بکشید و بعد از آن روی آن را دوباره برس بکشید. حالا زمان آن رسیده که پودر طلایی و تینر فوری و روغن جلا رو با یکدیگر مخلوط می کنیم تا مخلوطی بسیار رقیق بدست بیاوریم البته به یاد داشته باشید که می توانید رنگ طلایی را به هر جایی که دوست دارید اضافه کنید و صبر کنید تا آن خشک شود و بعد از آن ادامه کار را بدهید. حالا می توانید بدنه مجسمه ها را با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید اما ما رنگ این قسمت را صدفی در نظر گرفته ایم و بعد از آن کار را میگذاریم کنار تا خشک بشود. برای رنگ آمیزی گل ها رنگ قرمز را به شما پیشنهاد می کنیم، مو های مجسمه را طلایی کنید تا زیبایی آن چندین برابر شود.

تکنیک پتینه با ورق طلا

در این مقاله در رابطه با پتینه ورق طلا برای شما نوشته ایم، برای خرید چسب ورق طلا با هنری آنلاین همراه باشید. به یاد داشته باشید به جای ورق طلا می توانید از ورق های دیگر از جمله نقره، مس و قلع استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از این روش می توانید برای پتینه روی سفال، شیشه، مس و چوب بهره ببرید. ورق طلا نیز یکی از موارد بسیار زیبای هنری می باشد و می توان آن را در پتینه کاری نیز استفاده کرد.

مواد لازم برای پتینه کاری با ورق طلا :

  • ورق طلا
  • چسب ورق طلا

برای شروع کار باید سطح مورد نظر را به طور کامل به چسب ورق طلا آغشته کنید و بعد از آن ورق طلا یا هر ورق دیگری که می خواهید را روی سطح کار بچسبانید، برای چسباندن ورق با آرامش برخورد کنید تا ورق چروک نخورد. بعد از آن به وسیله پنبه روی سطح کار بکشید تا این ورق روی سطح کار بچسبد. به یاد داشته باشید که ورق طلا ها انواع مختلفی دارند از این رو شما می توانید متناسب با سلیقه خودتان این ورق ها را انتخاب کنید.

پتینه زیورآلات

یکی از دیگر انواع پتینه کاری روی زیورآلات می باشد، برای اطلاع از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز و خرید آن با هنری آنلاین همراه باشید. این نوع پتینه کاری بسیار ظریف می باشد چرا که سطح زیورآلات بسیار کوچک می باشد از این رو کار کردن روی آنها کمی سخت تر از حالت های دیگر می باشد. برای این کار باید در ابتدا زیورآلات خود را خریداری کنید و بعد از آن سعی برای طراحی و ایجاد طرح پتینه روی آن کنید، پتینه کاری هم روی سطوح چوبی و هم فلزی قابل اجرا است اما از آنجایی که بدلیجات ها بیشتر فلزی می باشند پتینه روی فلز بر روی آنها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top