آموزش دوخت پرده

15 تیر

موارد مهم برای دوخت پرده

  • نوار پرده خود را انتخاب کنید.
  • جنس و طرح پارچه پرده خود را مشخص نمایید.
  • برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید.
  • یکی از مهمترین موارد برای دوخت پارچه محاسبه کردن متراژ پرده می باشد.
  • در ابتدای کار طول و عرض مکانی که پرده را در آنجا نصب می کنید اندازه گیری کنید.
  • به یاد داشته باشید که در پارچه های گلدار یا ساده قسمت ترکی پارچه به عنوان طول پرده قرار می گیرد و در پارچه پرده حاشیه دار قسمت ترکی پارچه به عنوان عرض پارچه قرار می گیرد.
  • به یاد داشته باشید که اگر پارچه پرده حاشیه دار است پرده را به صورت تخته برش بزنید و بدوزید و به یاد داشته باشید که اگر پارچه پرده ساده یا گلدار است باید از چند تخته برای دوختن و برش زدن پرده استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از پرده های توری استفاده کنید میزان پارچه باید 2 تا 4 برابر اندازه میله پرده باشد و اگر از پارچه ضخیم استفاده می کنید به یاد داشته باشید باید 2 تا 3 برابر میله باشد.

آموزش دوخت پرده

ما در این آموزش، آموزش دوخت پرده را برای شما آماده کرده ایم، امیدواریم که مورد پسند شما قرار گیرد. برای خرید وسایل چرم دوزی نیز با ما همراه باشید. پرده ها یکی از ارکان اصلی خانه هستند از این رو اگر می خواهید تغییری جدی و زیبا را در در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید می توانید پرده ها را عوض کنید. اگر می خواهید در هزینه های خود صزفه جویی نمایید می توانید دوخت پرده را خودتان انجام دهید. همانطور که می دانید پرده ها انواع مختلفی دارند ولی ما در این مقاله دوخت پرده ساده را به شما آموزش می دهیم چرا که در همه جا از جمله پذیرایی و اتاق خواب ها و غیره قابل استفاده هستند و یکی از راحت ترین انواع پارچه برای دوخت می باشد.

مراحل دوختن پرده ساده

برای خرید تمامی لوازم هنری و خرید چسب ورق طلا با سایت هنری آنلاین همراه باشید. در این قسمت از آموزش دوخت پرده نیازی به الگو ندارید. حالا پارچه را روی سطحی صاف پهن نمایید، اگر سر پارچه شما کج است بهتر است آن را توسط گونیا علامت گذاری کنید و بعدا آن را برش بزنید. حالا بایدتوجه داشته باشید که از قسمت دو سر عرض پارچه ای که قبلا آن را صاف کرده اید طول ترکی قد پرده را محاسبه کنید و آن تخته های پرده را که قبلا علامت گذاری کرده اید به یکدیگر وصل کنید و این خط ها را هم ببرید. حالا آن قطعاتی را که بریده اید دو به دو کنار هم قرار دهید و این قطعات را با فاصله یک و نیم سانتی متری نسبت به قسمت ترکی به همدیگر بدوزید. حالا لبه ترکی که در کنار پرده واقع شده است را به اندازه یک سانت تا بزنید و آن را اتو نمایید و بعد از آن دوباره این قسمت را به اندازه ۲ سانتی متر تا بزنید و آن را اتو نمایید و به یاد داشته باشید که آن را با فاصله ۲ میلی متری از لبه تا شده دوخت بزنید. در این مرحله لبه پایینی پرده را تقریبا یک و نیم سانت تا بزنید و آن را اتو نمایید وبعد از آن این قسمت را دوباره ۱۰ سانت تا بزنید و دوباره آن را اتو نمایید حالا از فاصله ۲ میلی متری از قسمتی که تا زده اید پارچه را شروع به دوختن کنید. حالا بعد از دوختن لبه ترکی که در کنار پرده قرار دارد و لبه پایینی پرده نوبت به دوختن قدی که برای پرده محاسبه کرده اید می رسد، حالا ۱.۵ سانت لبه پایین را به سمت بالا تا کنید و بعد از آن این نقاط را علامت گذاری کنید و این اندازه را در طول لبه پایین به سمت قسمت بالایی چندین بار تکرار نمایید و آن را علامت گذاری نمایید و حالا لبه بالایی را نیز از روی این علامت ها تا بزنید و آن را اتو کنید. به یاد داشته باشید که اگر پرده ای که برای دوختن انتخاب کرده اید نازک است شما به اندازه 1.5 سانتی متر را باید برای زاپاس برای نوار پرده قرار دهید و اگر پرده شما ضخیم است باید 2.5 سانتی متر را برای نوار پرده نگه دارید. به یاد داشته باشید که اگر پرده شما بلند است آن را از قسمت بالایی برش دهید. در این مرحله بایدلبه بالای نوار پرده را به اندازه ۱.۵ سانت پایین تر از لبه آنجایی که اتو کرده اید بگذارید و آن را با سنجاق ثابت نگهدارید. حالا ۲ میلی متر فاصله دهید و از قسمت لبه نوار پرده اقدام به دوخت تمامی لبه های نوار پرده کنید و در این قسمت ابتدا و انتهای دوخت پرده را دوخت معکوس بزنید. پرده شما آماده است، امید واریم که این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد. برای تهیه ابزار ساخت زیورآلات دست ساز نیز با ما همراه باشید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top