رنگ های دکوراتیو یا پتینه چیست

12 تیر

پتینه کاری چیست

پتینه کاری یک نوع پوشش برای دیوار ها، سقف و بسیاری از اشیاء خانه به حساب می آید. یکی از پر طرفدار ترین انواع پتینه، پتینه کاری روی چوب می باشد. قبل از آنکه این هنر تجلی پیدا کند تمامی پوشش های دیواری به شکل رنگ ساده بود، اما این هنر دیوار ها را از شکل ساده در آورد و متفاوت تر عمل کرد. پتینه کاری به غیر از بازی با رنگ ها می تواند نقش آفرینی و بهینه سازی رنگ ها را در بر بگیرد. این هنر بسیار خلاقانه است و می تواند با استفاده از ذهن شما نیز تجلی پیدا کند. همیشه هنر های بصری طرفداران زیادی دارد و پتینه کاری در این دسته از هنر ها قرار می گیرد، این هنر با ترکیب رنگ، ذوق و البته ابزار شکل می گیرد. شما با پتینه کاری می توانید بافت هایی خاص و زیبا را روی سطوح مختلف ایجاد کنید. این هنر تاثیر زیادی روی روحیه و سبک زندگی فرد دارد، چرا که یکنواختی را در منزل از بین می برد و هیجان و شادی را به خانه می آورد. شما با بهره گیری از این هنر می توانید سطوح مختلف را از یکنواختی در بیاورید و آن را تبدیل به یک اثر هنری کنید. شما با بهره گیری از این هنر می توانید حس قدیمی بودن، ترک و مدرن بودن را به فضای خانه خود بیاورید. این هنر را می توانید روی سطوح مختلف مدرن و سنتی اجرا کنید. به یاد داشته باشید که پتینه کاری روی هر سطح با هر شکل و اندازه ای قابل اجرا می باشد. در ادامه به این سوال شما که رنگ های دکوراتیو یا پتینه چیست پاسخ داده ایم.

رنگ های دکوراتیو یا پتینه چیست

رنگ های دکوراتیو در واقع نوعی رنگ و پوشش جدید و مدرن است که این رنگ ها به سلیقه شما قابل اجرا می باشد. در رابطه با اینکه رنگ های دکوراتیو یا پتینه چیست باید گفت این رنگ ها در انواع و اقسام مختلف وجود دارند و می توانند نمایی زیبا و خاص را به خانه شما بدهند. شما با این رنگ ها به طرح های آماده بازاری بی نیاز خواهید شد و می توانید هر طرحی که می خواهید را روی دیوار های خانه یا اشیاء مورد نیاز خود اجرا کنید، از این رو با این رنگ ها هر سلیقه یا هر نوع احساسی قابل اجرا می باشد. بهتر است بدانید از نظر روانشناسی همانگونه که افکار و کردار افراد متفاوت است باید محیط زندگی و جلوه های بصری آنها نیز متمایز باشد و شما با استفاده از این رنگ ها می توانید این جلوه ها را متناسب با خودتان ایجاد کنید. امروزه با استفاده از ابزار و وسائل پتینه کاری روی دیوار تمامی این مسائل ساده تر و قابل اجرا شده است.

پتینه مسی چیست

یک نوع از انواع پتینه، پتینه کاری روی سفال است، در این نوع پتینه کاری حالت مس زنگ زده را روی سفال پیاده می کنند. در کل زنگار مس سبز رنگ است و در اثر گذشت زمان بر روی وسایل مسی ایجاد می شود. در طبیعت رطوبت این حالت را روی اشیاء مسی ایجاد می کند. یکی از دیگر رنگ هایی که روی مس ایجاد می شود رنگ اخرایی می باشد، این به خودی خود بافتی روی مس ایجاد می کند. زمانی که ما با پتینه کاری و ترکیب رنگ ها و ساخت زیرساخت ها می خواهیم همین زنگ زدگی را روی وسائل خود ایجاد کنیم به این کار پتینه مسی می گوییم.

پتینه کاری و دکوراسیون داخلی

یکی از کاربرد های دیگر و با اهمیت پتینه کاری روی چوب است که موجب دکوراسیون داخلی می شود. با استفاده از این هنر زیبا می توانید دکوراسیونی تازه را به خانه خود ببخشید و آن را زیبا و جذاب کنید. این هنر قدمت زیادی دارد و بسیاری از کاخ ها و خانه های سران مملکت در سالیان دور با این هنر دکوراسیون شده است. این هنر جلوه ای خاص و زیبا را به منازل شما می آورد. این هنر را می توان به دو صورت مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار داد. با استفاده از این هنر می توانید خانه خود را منحصر به فرد کنید. شما می توانید با استفاده از رنگ ها به جای نمایی ساده نمایی خاص و ترکیبی را اجرا کنید. شما می توانید در طراحی خود ترک را نیز اجرا کنید. این هنر می تواند موج ایجاد کند و روی تمامی سطوح حتی سطوح گجی کاملا قابل اجرا می باشد. پتینه کاری را بیشتر کسانی که طرفدار شادی و خاص بودن هستند می پسندند و از آن لذت می برند اما آنهایی که به سادگی و یکنواختی علاقه مند هستند کمتر این هنر را انتخاب می کنند. به یاد داشته باشید که پتینه کاری کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید با دیدن چند آموزش کوتاه و کمی تجربه این کار را شروع کنید و حتی از آن کسب درآمد داشته باشید. با سایت هنری آنلاین همراه باشید تا آموزش های لازم را به شما بدهیم.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top