هنرهای برجسته ایرانی

18 خرداد

تاثیر هنر بر زندگی ما

هنر برای تسکین انسان ها عالی است، هنرمندان و البته اغلب مخاطبان نیز در اثر هنری آرامش می جویند. آنچه در هنر و پدید آوردن اثر هنری هدف است زیبایی است، البته در هر زمانی زیبایی به شکل مختلفی تفسیر و درک می شود. برخی بر این باورند که هنر، آینه ای از واقعیت‌های موجود در جهان است و آن را جزئی از طبیعت تا زندگی آدم ها به حساب می‌آورند .برخی دیگر به اثری هنری می گویند و نام هنر را روی آن می گذارند که سازنده آن با اثرش احساس راحتی کرده باشد و هرچه خواسته را توانسته باشد بیان کند و بر این باورند که اثری که مخاطب نتواند آن را درک کند و متوجه نشود هنرمند دقیقا چه می خواسته بگوید ارزشمند نیست. اما امروزه دیگر همه این گروه ها متوجه شده اند که تمامی این ها هنرند و این هنر ها بدون هم ناقص می باشند و می دانند با توجه به اینکه هنرمند از چه ابزاری برای بیان هنرش استفاده کرده است هنرها شاخه‌های مختلفی را تشکیل می دهند. یکی از هنر هایی که هنرمندان ایرانی همیشه در آن دارای تبحر بوده اند ساخت زیورآلات دست ساز بوده است، برای تهیه ابزار ساخت زیورآلات دست ساز با سایت هنری آنلاین در ارتباط باشید.

هنرهای برجسته ایرانی

این مقاله را در رابطه با هنرهای برجسته ایرانی برای شما نوشته ایم و سعی بر آن داشته ایم که معروف ترین های آنها را برای شما نام ببریم.یکسری از هنر ها در ایران بسیار جدی دنبال می شدند و البته طرفداران خود را نیز داشته اند هنر هایی همچون چرم دوزی و بسیاری دیگر که در ادامه به آنها می پردازیم، برای خرید وسایل چرم دوزی با ما همراه باشید. همانطور که می دانید هنر ایران زمین یکی از غنی ترین میراث هنری تاریخ جهان است. این هنر بسیاری از رشته ها را شامل می شود از جمله : معماری، بافندگی، نقاشی، موسیقی، خوشنویسی، فلز کاری و البته سفالگری.

سفال و سرامیک یکی از هنرهای برجسته ایرانی

کوزه ای سفالی در موزه ملی ایران قرار دارد که متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد است، از این رو می توان فهمید سفالگری و البته کوزه گری در ایران دارای سابقه ای طولانی و درخشان است و یکی از هنرهای برجسته ایرانی به حساب می آید. جالب است بدانید که سفالگری یکی از اولین و مهمترین اختراع های ساخته شده توسط بشر است. باستان شناسان از طریق آثار به جای مانده از سفالگری با شرایط اجتماعی و اقتصادی یک دوره آشنا می شوند. آنها این سفال ها را آنالیز می کنند و خیلی مسائل را در رابطه با انسان های یک دوره خاص متوجه می شوند. مسائلی از جمله دین، تاریخ، روابط اجتماعی، نوع زندگی، نگرش مردم آن دوره را با دیگر همسایگان شان تفسیر می کنند. جالب است بدانید در گذشته بسیاری از کوزه ها را با ورق طلا تزیین می کردند، این کوزه ها بیشتر در کاخ ها و ملک های مهم شهر یافت می شده است، برای خرید چسب ورق طلا با هنری آنلاین همراه باشید. در ایران ساخت سفال دارای سابقه درخشان و با اهمیت است. یکی از دلایل وجود این هنر در ایران موقعیت جغرافیایی خاص ما است، چرا که ایران در محل تقاطع تمدن‌های باستانی و البته در مسیرهای کاروان‌های مهم واقع شده است، تقریبا می توان گفت همه بخش های ایران با سفالگری درگیر بوده اند، اما طبق حفاری های اخیر متوجه شده اند که نواحی از ایران بیشتر با این هنر درگیر بوده اند این نواحی شامل موارد زیر می شوند :

  • لرستان
  • گیلان و مازندران
  • آذرباییجان
  • کرمان
  • سیستان و بلوچستان

 

صنایع دستی یکی از هنرهای برجسته ایرانی

صنایع دستی ایران همیشه مورد توجه همگان قرار گرفته است. بافت پارچه و فرش یکی از مهمترین صنایع دستی ایران هستند. همانطور که می دانید فرش های ایرانی در دنیا معروف هستند و دارای ارزشی بسیار زیاد می باشند. یکی از دیگر صنایع دستی ایران که این روز ها بیشتر دیده می شود ساخت زیورآلات یا میز از چوب است که آن را با رزین ترکیب می کنند تا به زیبایی آن بیافزایند. رزین ها حالتی مانند صمغ درخت را به این چوب ها می افزایند و طبیعی بودن آنها را بیشتر به رخ می کشند، برای خرید رزین اپوکسی شفاف با هنری آنلاین که یکی از معتبر ترین ها در عرصه فروش لوازم هنری است همراه شوید.

معماری یکی از هنرهای برجسته ایرانی

 معماری ایران دارای ویژگی هایی بسیار خاص است که این معماری را با معماری کشور های دیگر جهان متمایز می کند و ارزش خاصی را به آن می بخشد. این ویژگی ها شامل طراحی مناسب، انواع سازه، فرم درست پوشش، محاسبات دقیق، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوان های رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات زیبا و بسیار ساده که معرف شکوه معماری ایران است.  سابقه معماری ایرانیان بسیار طولانی است و به هزاره هفتم قبل از میلاد می رسد. در معماری ایرانی ویژگی هایی منحصر به فرد وجود داشته است مانند : انواع قوس‌های دو و سه مرکزی، ایوان، گنبدخانه، انواع گوشه‌سازی، حیاط ایرانی.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top