ساخت تابلو های برجسته

21 اردیبهشت

تابلو نقش برجسته با چسب چوب و مل بر روی چوب

برای اجرای این اثر علاوه بر چسب چوب و مل، نیاز به رنگ نیز خواهید داشت در شروع کار بهتر است طرح مورد نظر خود را روی کاغذ پوستی طراحی کنید. برای اجرای ساخت تابلو های برجسته با چسب چوب بهتر است از نوع بی رنگ چسب چوب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حلال چسب چوب آب است و برای رقیق کردن این چسب نیز می توانید از آب استفاده کنید. حالا کمی از چسب را در یک ظرف بریزید و کم کم پودر مل را به آن اضافه کنید تا مایعی را به دست بیاورید، غلظت آن باید شبیه به ماست باشد. دقت کنید که غلظت آن زیاد نباشد چرا که در پایان کار تابلو شما ترک می خورد.برای شروع کار بهتر است نقش دلخواه خود را روی یک کاغذ پوستی بکشید تا بعد از آن روی چوب اجرا کنید. برای شروع اجرا خمیرمل و چسب چوب را در یک کیسه فریزر بریزید و یک گوشه از این کیسه را برش دهید. این کار درست مثل یک طراحی روی کیک است. با استفاده از خمیر تمام خطوط روی طرح مورد نظر را پوشش دهید.

ساخت تابلو های برجسته

ساخت تابلو های  برجسته یکی از زیبا ترین هنرهای امروزی است. این تابلو ها زیبایی زیادی دارند و ساخت آنها خیلی دشوار نمی باشد. این تابلو ها را می توان با مواد گوناگونی از جمله چسب چوب و خمیر سرامیک اجرا کرد. شما می توانید نقش گل خانه یا هرچه را که می خواهید و برای شما جذابیت زیادی دارد را روی این تابلو ها اجرا کنید و تابلو دلخواه تان را بسازید. این قابلیت برجستگی که در این تابلو ها وجود دارد حس زنده بودن بیشتری به آنها می دهد. مسئله رنگ آمیزی در ساخت این تابلو ها بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است. اصولا برای ساخت تابلو های نقش برجسته اول طرح را روی یک پوست طراحی می کنند و بعد از آن آنها را بر روی تابلو پیاده سازی می کنند. اگر بخواهید تابلو ها را با خمیر سرامیک پیاده سازی کنید می توانید یکی از این دو خمیر را انتخاب کنید خمیر سویک و خمیر سرامیک. برای رنگ آمیزی این تابلو ها می توانید از چسب ورق طلا بهره ببرید، برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید.

تابلو نقش برجسته با چسب چوب

تابلو های نقش برجسته یکی از هنر های زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، اجرای این تابلو ها به گونه ای است که هیچگونه محدودیتی ندارد و می توان از لوازم اولیه وسیعی استفاده کرد. این تابلو ها از آن رو که زیبایی زیادی دارند و برجسته هستند هنر بصری که در این ها دیده می شود خیره کننده است. در این پاراگراف قصد داریم ساخت تابلو های برجسته با چسب چوب را مورد بحث قرار دهیم. اول از همه بهتر است بدانیم چسب چوب قابلیت ترکیب با چوب، سرامیک، کاغذ و پودر مل را دارا می باشد. بسیاری از هنرمندانی که کار تابلو برجسته را انجام می دهند بر این باورند که این کار را تنها با چسب چوب و بر روی چوب باید انجام داد چرا که با این روش ساخت تابلو های برجسته بسیار زیبا تر می شوند. این تابلو ها برای روی دیوار شومینه گزینه بسیار مناسبی می باشند.

آموزش ساخت تابلو نقش برجسته

به یاد داشته باشید که خمیر ساخت تابلو های برجسته را باید خودتان بسازید، برای این کار به موارد زیر نیاز پیدا خواهید کرد. چسب چوب، پودر مل، پودر سنگ، پودر سینکا، سریش. این مواد را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. آنقدر آن را ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد و سفتی آن همانند خمیر گلسازی باشد. اگر خمیر شما خشک از آب در آمد می توانید آن را با چسب چوب بیشتری ترکیب کنید تا معتدل تر شود. به یاد داشته باشید که هرگز نباید از آب استفاده کنید چرا که آب موجب می شود در پایان کار تابلوی شما ترک بخورد. حالا می رسیم به مراحل ساخت تابلو : برای شروع کار دست خود را چرب کنید تا خمیر به دست شما نچسبد. به یاد داشته باشید که در هر مرحله اضافه خمیر را در نایلن قرار دهید تا خشک نشود. حالا خمیر را روی شیشه و یا یک سطح  که به آن نچسبد به کمک وردنه پهن کنید. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما تماس بگیرید تا بتوانید از رزین اپکسی در ساخت تابلو های خود استفاده کنید.

در این مرحله قسمت هایی از طرح را روی خمیر بگذارید و برش دهید. حالا کار را در هوای آزاد قرار داده تا به خوبی خشک شود تابلو شما آماده است. برای آشنایی با ابزار ساخت زیورآلات دست ساز و خرید وسایل چرم دوزی با ما همراه باشید.

 

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top