دیوار پوش های دکوراتیو

22 خرداد

 نحوه اجرای دیوار پوش سه بعدی

ما در این قسمت نحوه اجرای دیوار پوش های دکوراتیو را برای شما مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

مرحله اول : آماده سازی سطح

جالب است بدانید دیوارپوش های دکوراتیو برخلاف پنل های دکوراتیو نیازی به زیرساخت خاصی ندارند و نیازی به فریم و شبکه بندی ندارند، آنها تقریبا روی هر سطحی قابل اجرا می باشند ولی بهترین سطح ها برای اجرای آنها دیوار کاملا صاف است، مانند سطوح گچکاری شده، دیوار یا سقف کناف شده، دیوار های سنگ و سرامیک شده، دیوار از پیش رنگ شده.

مرحله دوم : تراز کردن دیوار

بعد از آماده سازی سطح نوبت به تراز کردن دیوار می رسد این زمانی است که روی دیوار خط هایی تراز به صورت افقی می کشند و بعد از آن شروع به چسب زدن و چسباندن پنل ها می کنند.

مرحله سوم : نصب پنل

اولین پنل را به چسب آغشته می کنند و روی دیوار با توجه به تراز ها می چسبانند. به یاد داشته باشید که باتوجه به مدل پنل ها آنها را می توان با یک یا چند طرح چیدمان کرد.

مرحله چهارم : برشکاری

یکی از قابلیت های این نوع از دیوار پوش ها قابلیت برش خوردن آسان آنها می باشد.

مرحله پنجم : اعمال آستر ویژه

پس از آنکه چسباندن تمام پنل های دیوارپوش کامل شد و سطح دیوار به کیفیت دلخواه رسید، عملیات نصب و اجراء دیوار پوش ها وارد مرحله بعدی خود خواهد شد. به یاد داشته باشید که قبل از شروع درزگیری و البته رنگ آمیزی برای ایجاد کیفیت بهتر، دیوارپوش های نصب شده را توسط آستر مخصوصپوشش می دهند. به یاد داشته باشید که بهترین روش برای اعمال آستر استفاده از اسپری آن می باشد.

مرحله ششم : رنگ آمیزی

این مرحله مانند همه رنگ کاری های دیگر است. تنها به یاد داشته باشید که رنگ را حداقل سه بار باید به دیوار خور اعمال کنید.

مرحله هفتم : بهره برداری

پس از انجام تمامی مراحل بالا شما می توانید از دیوار زیبای خود بهره برداری کنید. یکی از کارهایی که برای بیشتر کردن  زیبایی دیوار های خود می توانید انجام دهید استفاده از نورپردازی بر روی دیوار ها است.  

برای دیگر کارهای هنری از جمله پتینه کاری روی شیشه با اولین و معتبر ترین سایت هنری یعنی سایت هنری آنلاین همراه باشید.

دیوار پوش های دکوراتیو

همانطور که می دانید یکی از بخش هایی که در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مورد توجه است و از اهمیت زیادی برخوردار است دیوار ها می باشد، چرا که زیبا کردن دیوار ها تقریبا روی حال و هوای تمام خانه تاثیر گذار است و می تواند حس موجود در خانه را به طور کلی تغییر دهد. امروزه با پدید آمدن دیوار پوش های بسیار متنوع و زیبا به سادگی و بدون نیاز به زمان زیاد می توان نمایی زیبا را به دیوار های خانه اضافه کرد. زیبایی و طرح این دیوار پوش ها می تواند بسیار زیاد به پتینه کاری روی دیوار نزدیک باشد. این دیوار پوش ها به غیر از زیبایی خاصیت های دیگری را نیز  دارا می باشند، به عنوان مثال این دیوار پوش های دکوراتیو ویژگی هایی از جمله ضد حریق، عایق صوتی و حرارتی دارند. این دیوار پوش ها حتما نباید در خانه های نوساز به کار بروند، می توان آنها را در خانه های قدیمی نیز به کار برد.

 

انواع دیوار پوش های دکوراتیو

در کل می توان گفت دیوار پوش ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. یکی از ویژگی های بارز دیوار پوش های خارجی مقاومت بسیار بالای آنها می باشد، این به این معنا است که آنها در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران، تابش نور خورشید و ضربه نسبت به انواع داخلی خود مقاوم تر هستند. برای نمونه از دیوار پوش های خارجی می توان از آجرها، کامپوزیت ها و سنگ ها نام برد. دیوار پوش های داخلی حتما دارای تنوع بیشتری می باشند، از این رو رقابت برای تولید کننده های دیوار پوش های دکوراتیو داخلی بیشتر است. این دیوار پوش ها با توجه به جنس و مارک خود قیمت های متفاوتی دارند. همچنین برای اطلاع از نحوه اجرای پتینه کاری روی سفال با ما همراه باشید.

دیوارپوش چوبی

به یاد داشته باشید که برای ساخت دیوار پوش های چوبی از تمامی تخته چوب های پهن و باریک که از جنس چوب هستند و دارای رنگ های مختلفی می باشند استفاده می شود. دیوار پوش ها اصولا قابلیت این را دارند که به صورت افقی و عمودی نصب شوند. دیوار پوش های چوبی اصولا از مقاومت بالایی برخوردارند اما برای نگهداری بهتر از آنها بهتر است از روکش های مختلف برای آنها استفاده کنید. این نوع از دیوار پوش ها اصولا دارای قابلیت های عایق صدا و حرارت نیز می باشند و برای اجرا نیازی به هیچ گونه زیرسازی ندارند. امروزه از آنجایی که قیمت چوب بسیار بالا رفته است بیشتر از چوب های مصنوعی مانند ام دی اف بهره می برند. برای درست اجرا کردن دیوار پوش های چوبی در ابتدای کار به یک پلان نیازمند می باشیم و بعد از آن نوبت به مرحله سفت کاری می رسد. برای خرید وسایل پتینه کاری روی چوب با هنری آنلاین همراه باشید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top