آموزش کار با انواع رزین

25 خرداد

انواع رزین

برای خرید وسایل چرم دوزی با سایت هنری آنلاین همراه باشید. رزین ها انواع گوناگونی دارند و با توجه به نوع آنها کاربرد های گوناگونی را نیز دارا می باشند، به عنوان مثال رزین ها در هنر و تولید پلیمر بسیار کاربردی می باشند. در کل می توان گفت رزین ها به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. رزین های طبیعی از گیاهان به دست می آیند. بهترین نوع رزین شیره درخت کاج است که دارای چسبندگی بالا و بویی تند می باشد و با گذشت زمان سفت و سخت می شود. بسیاری از دیگر گیاهان از این صمغ ها تولید می کنند و یا ماده ای مشابه به نام صمغ دارند که کمی ضعیف تر است و مانند شیره کاج با آب واکنش نشان نمی دهد. رنگ رزین گیاهی می تواند شفاف تا قهوه تیره باشد. بسیاری از درختان وجود دارند که دارای صمغی رزین مانند هستند اما صمغ آنها از آن جایی که دارای هپتان است هیدروکربنی می باشد و قابل اشتعال و انفجار است. سال ها است که در بسیاری از موارد بشر از رزین های طبیعی بهره می برد است، به عنوان مثال در صنعت قایق سازی، مومیایی کردن اجساد و ساخت ظروف غذا، ساخت لاک، جوهر، جواهر و بسیاری موارد دیگر، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولژی بشر متوجه شده است که می تواند رزین های مصنوعی را خودش بسازد و از آنها بهره ببرد. جالب است بدانید که در اکثر موارد انواع پلیمر ها با استفاده از رزین های مصنوعی ساخته می شوند، چرا که از نظر قیمت مناسب تر هستند و البته تصفیه آن راحت تر است، تمامی رزین های مصنوعی پایدار تر از نوع طبیعی خود می باشند، آن ها در کل قابل پیش بینی و یکنواخت تر می باشد، چرا که شرایطی که آنها در آن ساخته می شوند کنترل شده تر است. این ماده در ساخت انواع پلاستیک ها و رنگ ها و بسیاری از موارد مشابه می تواند مواثر باشد. در ادامه انواع رزین های مصنوعی را نام برده ایم :

  • رزین‌ پلی‌استر
  • رزین اپوکسی
  • رزین‌ پلی‌استر
  • رزین فنولیک
  • رزین‌ وینیل‌استر

 

آموزش کار با انواع رزین

در ابتدای کار شما باید آن چیزی را که می خواهید به سطح کارتان بچسبانید، این کار را می توانید با استفاده از چسب دکوپاژ انجام دهید. در این مقاله که با عنوان آموزش کار با انواع رزین می باشد، ما می خواهیم برگی را روی سطح کار بچسبانیم و بعد از آن با استفاده از رزین اپوکسی آن را برجسته سازی کنیم. به یاد داشته باشید که در بازار رزین های متنوعی وجود دارد اما ما برای این کار به رزینی نیاز داریم که برجستگی داشته باشد، مانند رزین اپوکسی، برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید. برای تهیه اپوکسی ظرفی که می خواهید در آن رزین را درست کنید را روی ترازو قرار دهید و چک کنید که ترازو دقیقا از صفر شروع به شمردن کند، حالا نسبت 2 به 1 اپوکسی و خشک کن را بریزید، به عنوان مثال 14 گرم اپوکسی با 7 گرم خشک کن، به یاد داشته باشید مقدار خشک کن با اهمیت است چرا که اگر کمی کمتر بریزید کار شما هرگز خشک نمی شود. این دو را تقریبا 5 دقیقه هم بزنید، زمانی که این دو باهم ترکیب می شوند رنگ شان از حالت شفاف در می آید و شکل مات به خود می گیرد و پر از حباب می شود. از آنجایی که برای قسمت هایی از کار به رزین رنگی نیاز داریم در ظرفی دیگر رزین را می ریزیم و با رنگ دلخواه مان ترکیب می کنیم، در این آموزش چون ما تابلویی پاییزه را می سازیم (فیلم آموزشی را در انتهای مقاله گذاشته ایم) و رنگ بندی ما نارنجی زرد می باشد ما از رنگ زرد استفاده می کنیم، حالا در قسمت هایی از کار که می خواهیم رنگ را تغییر دهیم از این اپوکسی رنگی بهره می بریم و در قسمت هایی که تنها بربجستگی مد نظر ما است اپوکسی بی رنگ را اعمال می کنیم. به یاد داشته باشید که میزان اپوکسی را از کم شروع کنید و به زیاد ارتقا دهید چرا که هر چه بیشتر از آن استفاده کنید کار شما برجسته تر می شود از این رو بهتر است از میزان کم شروع کنید. باید در انجام کار هر دو اپوکسی را در هم حل کنید و در هم محو کنید. می توانید با خلال دندان طرح را به کل کار اعمال کنید. اگر این مواد ها به دست شما چسبیدند می توانید با استفاده از کرم آن را به کل از بین ببرید. برای گرفتن حباب های روی کار می توانید یک فندک را روی کار بگیرید تا از بین بروند. ما برای شما در انتهای این مقاله فیلم آموزش کار با انواع رزین را گذاشته ایم تا بتوانید بهتر با روش کار با رزین اپوکسی شفاف آشنا شوید.

رزین اپوکسی چیست

رزین ها مایع هایی هستند که زمانی که آنها را با ماده های دیگری مانند خشک کن ها ترکیب می کنیم شکلی جامد را به خود می گیرند، با رزین ها کار های مختلفی می توان انجام داد، درواقع رزین ها انواع مختلفی دارند که هر نوع آنها برای انجام کاری مناسب است، اما ما در این مقاله که آموزش کار با انواع رزین را به شما می دهیم با رزین اپوکسی شفاف کار می کنیم، این نوع از رزین بهترین نوع رزین ها می باشد و برای برجسته سازی تابلو ها به صورت شیشه ای به کار می رود، البته این نوع رزین برای ساخت آویز های رزینی یک ابزار ساخت زیورآلات دست ساز محسوب می شود. برای ساخت آویز شما می توانید از ترکیب چوب و رزین استفاده کنید چرا که ترکیب این دو با یکدیگر بسیار زیبا و عالی می باشد. به یاد داشته باشید که رزین اپوکسی شفاف یکی از بهترین انواع رزین است، چرا که بیشترین شفافیت را نسبت به رزین های مختلف دارد.

ورق طلا و رزین اپوکسی

ورق طلا همیشه مورد توجه بوده است و در همه زمان ها طرفداران خاص خود را داشته است، برای اعمال این ورق ها یا در واقع چسباندن آنها روی مجسمه یا تابلو یا هر شیء دیگری که دوست دارید باید از چسب ورق طلا استفاده کنید، برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید تا از اصل بودن خرید خود مطمئن باشید. زمانی که ورق طلا را به کار خود اعمال کردید می توانید برای فیکس شدن کار خود از رزین استفاده کنید تا کار شما شفاف تر به نظر برسد و ماندگاری آن نیز طولانی تر شود.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top