آموزش شماره دوزی

01 خرداد

آموزش گلدوزی دوخت های پایه

گلدوزی اصلا کار سختی نمی باشد و با کمی تمرین می توانید با سرعتی که حتی فکر آن را هم نمی کنید این کار را یاد بگیرید. گلدوزی یک هنر دستی می باشد که شما می توانید بعد از گذراندن یک روز سخت زمانی که جلوی تلویزیون نشسته اید و به دیدن آن مشغول هستید گلدوزی خود را نیز انجام دهید، گلدوزی کردن حتما آرامش بیشتری به شما می دهد و شما را ریلکس می کند. آموزش شماره دوزی و گلدوزی به هم نزدیک می باشد و برای یادگیری گلدوزی باید از یادگیری کوک ها کارتان را آغاز کنید، کوک هایی مثل : کوک زیگزاگ، کوک اطلسی، کوک زنجیری، گره فرانسوی، کوک دانه ای و کوک ریشه. یاد گرفتن کوک ها کار سختی نمی باشد و شما می توانید با دیدن یک فیلم کاملا کوک ها را یاد بگیرید، به یاد داشته باشید یادگیری کوک ها کاری اعتیاد آور است و با شروع به یادگیری شما دوست دارید همه کوک ها را یاد بگیرید و آنها را در گلدوزی ها به کار ببرید. برای شروع کار گلدوزی و مهم ترین ابزار کار شما یک کارگاه می باشد، کارگاه های مختلفی وجود دارد اما مهمترین آنها و رایج ترین آن کارگاه های چوبی و پلاستیکی می باشد. حالا یک تکه پارچه را به صورت مربع بچینید. پارچه را کمی بزرگتر از کارگاهتان بچینید. برای شروع کار باید، پیچ بالای کارگاه شل کنید، سپس حلقه ها را جدا کنید. حلقه بیرونی را نیز کنار بگذارید. نخ کردن سوزن می تواند کمی برای شما دشوار باشد، از این رو پیشنهاد ما به شما این است که نخ را در دهان خود قرار دهید تا خیس شود و بتوانید آن را راحت تر وارد سوراخ کنید. به یاد داشته باشید که نباید نخ را دولایه کنید. انتهای نخ را یک گره معمولی بزنید. خرید وسایل گلدوزی خود را و

آموزش شماره دوزی

یکی از هنر هایی که امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است شماره دوزی است، از این رو ما آموزش شماره دوزی را برای شما آماده کرده ایم. یکی از مسائل مهم در شماره دوزی این می باشد که شما باید دقیقا از الگوهای شماره دوزی پیروی کنید تا بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید، این الگوها برای اجرای دقیق با کد و رنگ ها شما را راهنمایی می کند. تنوع در طرح ها و رنگ ها و مدل ها آنقدر زیاد است که شما می توانید هر کدام را که با روحیه شما سازگار است انتخاب کنید و روی آن کار کنید. آموزش های تصویری این هنر نیز بسیار ساده می باشد از این رو شما می توانید بدون هیچگونه پیشنه ای با دیدن یک فیلم آموزشی و داشتن الگو شروع به شماره دوزی کنید. یکی از هنر هایی که وجه مشترک های زیادی با شماره دوزی دارد کوبلن دوزی می باشد، این هنر پیشتر ها طرفداران بیشتری داشت اما دوخت کوبلن فقط اریب می باشد اما در شماره دوزی ما دوخت ضربدری و فرانسوی را نیز تجربه خواهیم کرد. که این نوع دوخت ها به هنرمند اجازه می دهد برای ایجاد اشکال مختلف راحت تر عمل کند. همچنین نخ هایی که برای این کار به کار می برند نخ های دمسه می نامند و از آنجایی که نخ های دمسه تنوع رنگی بالایی دارند ایجاد سایه روشن با آنها کار ساده ای می باشد. این هنر برای تزیین زیورآلات نیز کاربردی است، برای اطلاع از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز با هنری آنلاین همراه باشید. از این هنر برای تزیین روی حوله، کفش، رومیزی، جعبه ها و صندوق ها و همینطور ساک های دستی یا ساختن تابلو استفاده می شود. همینطور خرید وسایل چرم دوزی را به ما بسپارید.

نحوه ایجاد کوک زنجیری

یکی از کوک های تزئینی عالی این کوک می باشد. بیشتر در آموزش شماره دوزی که می خواهند بافت دار چیزی را بنمایند از این کوک بهره می برند، البته این کوک به عنوان کوک های ساده مانند کوک زیگزاگی نیز کاربرد دارد. اما بیشتر برای بافت دار کردن کاربردی می باشد به عنوان مثال وقتی که می خواهید خامه های روی یک کیک را نمایش دهید یا زمانی که می خواهید گل ها یا برگ درختان را به نمایش بگذارید می توانید از این نوع کوک بهره ببرید.برای زدن این کوک کافی است نخ را به سمت بالا بکشید و یک کوک کوچک ایجاد کنید این کوک نباید بزرگتر از یک دانه برنج باشد. حالا به وسط کوک خود برگردید و در فاصله ای کوتاه در مسیر دوخت، به پشت پارچه برگردید. بهتر است که کوک های خود را کوتاه بزنید، اگر این کار را نکنید کوک های شما کثیف و غیر یکنواخت به نظر می رسند. برای خرید رزین اپوکسی شفاف و خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید.

نحوه ایجاد گره فرانسوی 

 گره فرانسوی برای همه کسانی که گلدوزی می کنند سخت و دشوار می باشد، اما این گره ها بسیار ظریف و زیبا می باشد و جالبی آنها این است که اگر 100 تا از آنها را بزنید هیچکدام از آنها ش به یکدیگر نمی شوند. چرا که آنها هیچوقت اندازه هایشان شبیه به یکدیگر نمی شود. شما می توانید از این گره ها برای عنواع دوخت ها بهره ببرید چرا که حالتی بسیار زیبا و لطیف را به کار های شما می دهند. می توانید برای وسط گل ها، چشم ها، طرح توپ توپی، و حتی اگر صبور باشید برای ایجاد خطوط از آن ها استفاده کنید. من اغلب برای گذاشتن نقطه در متن از آن ها استفاده می کنم. برای ایجاد یک گره فرانسوی باید مراحل زیر را دنبال کنید  :می توانید نخی که بین پارچه ها و سوزن ها وجود دارد را ۱،۲ یا ۳ بار دور سوزن بپیچانید. به یاد داشته باشید که نخ را محکم نگه دارید تا در اطراف سوزن به خوبی پیچیده شود. برای بهتر عمل کردن می توانید با دست دیگرخود، سوزن را در پشت پارچه و تقریبا نزدیک به جایی که نخ بیرون آمده است فشار دهید. در همه این مراحل نخ را محکم نگه دارید و سوزن را از میان آنها بکشید بیرون.

نحوه ایجاد کوک مستقیم

این کوک خیلی شبیه کوک زیر و رو می باشد، فقط در  این کار شما به دنبال یک خط نخواهید بود، مکان این کوک بسیار تصادفی می باشد. طول کوک هایی که به این صورت است می توانند نامرتب باشد و بیشتر برای مناطقی که نیاز به بافت دارد بسیار مناسب می باشد. کوک های دانه ای از آنجایی که کوچولو هستند نیاز بهنخ های بسیار کمی دارند. کوک های دانه ای بیشتر برای پر کردن این نواحی کاربردی می باشند، اما کوک های مستقیم برای کارهای مختلفی کاربردی هستند مانند : اضافه کردن جزئیات، پر کردن شکل ها، ایجاد سایه کاربردی می باشد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top