آموزش کچه دوزی روی لباس

04 خرداد

آموزش های هنری

هنرهای دستی همیشه در کشور عزیز ما ایران مورد استقبال بوده است، چرا که در ایران زمین همیشه افراد زیادی از هنر استقبال می کردند. بسیاری از این هنر ها از زمان قدیم وجود داشته اند اما بسیاری دیگر نوظهور هستند. در این بخش ما سعی داریم یکسری از هنر هایی را که می توانید در خانه به آنها بپردازید و حتی از آنها کسب درآمد کنید را به شما معرفی کنیم، یکی از این هنر ها که شما می توانید با آموزشی بسیار کوتاه آن را فرا بگیرید و خودتان برای خانه خود آن را اجرا کنید کار با ورق طلا می باشد، برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید. یکی از دیگر هنر های دستی که قابل اجرا در خانه می باشد و یادگیری آن برای شما بسیار راحت می باشد ساخت زیورآلات دست ساز می باشد. همانطور که می دانید در دنیای مجازی آموزش های زیادی در این زمینه موجود می باشد، شما برای این کار به ابزار ساخت زیورآلات دست ساز نیاز پیدا خواهید کرد. یکی از دیگر کارهای هنری ساخت میز و کانتر های رزینی می باشد، امروزه وسایل رزینی محبوبیت زیادی را پیدا کرده است. برای ساخت این وسایل نیز به خرید رزین اپوکسی شفاف نیاز پیدا خواهید کرد. شما برای دریافت همه این اطلاعات می توانید با سایت هنری آنلاین همراه باشید تا به روز ترین اطلاعات روز را در رابطه با ابزار هنری دریافت کنید. امروزه با پیشرفت دنیای مجازی آموزش های هنری بسیار راحت در دسترس هستند و برای این کار لازم نیست حتما به کلاس های آموزشی مراجعه کنید شما می توانید با تهیه آموزش های تصویری زمانی که در خانه هستید این فیلم ها را تماشا کنید و کار هنری خود را شروع کنید.

آموزش کچه دوزی روی لباس

کچه دوزی یکی از هنر های دستی بسیار زیبا می باشد، از این رو ما این مقاله را برای آموزش کچه دوزی روی لباس تهیه کرده ایم کچه دوزی نیاز به ابزار و الیاف خاص خودش دارد. شما با استفاده از همین ابزار ها به کچه خود شکل می دهید. از دیدی دیگر می توان گفت سازه های دستی با کچه نتیجه ی به هم تنیده شدن الیاف کچه می باشند. البته دیده شده است که در بعضی موارد به عنوان مثال زمان هایی که می خواهند کچه را به شکل عوسکی در بیاورند که ایستایی داشته باشد و فرم خاصی به خود بگیرد، از مفتول های پلاستیکی و برنجی بهره می برند. کچه دوزی از زمان قدیم در ایران وجود داشته است و با نام نمدمالی شناخته می شده است. هنوز هم کچه دوزی به عنوان صنایع دستی کشور ما به فروش می رسد. کچه دوزی یا کچه کاری هنری است که به وسیله ابزار خاص به الیاف کچه فرم می دهند تا شکل موردنظر را به خود بگیرد.

 در واقع دست سازه های کچه ای از فشرده سازی الیاف کچه و در هم تنیدگی این الیاف حاصل می شود که البته برای طرح های خاص مانند برخی حیوانات کچه ای و عروسک های کچه ای برای فرم دادن و یا ایجاد ایستایی در عروسک کچه ای از مفتول های پلاستیکی و برنجی هم می شود استفاده کرد. به کچه دوزی، کچه کاری یا نمد مالی نیز می گویند. دو روش برای فشرده سازی الیاف کچه وجود دارد، یکی از آنها استفاده از محلول آب و صابون به همراه ایجاد فشار و غلتاندن است و راهکار دیگر استفاده از سوزن و سوزن زدن های مداوم به الیاف کچه می باشد. نوعی از کچه دوزی روی لباس وجود دارد که کاملا به صورت دو بعدی انجام می شود و به این صورت است که کچه به صورت مسطح به خورد بافت لباس داده می شود و یا روی آن نقش می اندازد و فرچه را روی آن قرار می دهند و یا یک تکه ابر فشرده را زیر لباس قرار می دهند و شروع به سوزن زدن در تمام قسمت های طرح می کنند. البته برای این تکنیک استفاده از آب و صابون هم یک روش می باشد و این کار به این صورت انجام می پذیرد که بعد از چیدن الیاف روی محل مورد نظر محلول آب و صابون را روی آن می ریزید، این کار موجب می شود الیاف فشرده و مسطح شوند.

الیاف کچه دوزی

اصلی ترین مواد برای کچه دوزی و آموزش کچه دوزی روی لباس همان الیاف کچه می باشد. این الیاف به صورت طبیعی و ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی موجود می باشند. نام دیگر این الیاف پشمی یا موهری نیز می باشد، فروش این الیاف به صورت متراژی و کیلویی صورت می پذیرد. برای خرید الیاف کچه دوزی و خرید وسایل چرم دوزی با هنری آنلاین همراه شوید.

سوزن کچه دوزی

همانطور که پیش تر به شما یاد آور شده ایم از سوزن کچه دوزی برای عمل فشرده سازی و در هم تنیدن الیاف استفاده می شود. سوزن های کچه دوزی با سوزن های عادی فرق های بسیاری دارد و در دست گرفتن آنها خیلی راحتر می باشد چرا که در انتهای خود یک خمیدگی دارند که استفاده از آنها را بسیار راحتر می کند. این سوزن ها دارای سایز های مختلفی می باشند و سایز کوچکتر آن برای کارهایی که ظرافت بیشتر دارند استفاده می شود. سوزن کچه دوزی یکی از وسایل لازم برای آموزش کچه دوزی روی لباس می باشد. البته دستگاه برقی سوزن کچه دوزی نیز وجود دارد.

فرچه کچه دوزی

در این قسمت به کار آیی فرچه کچه دوزی می پردازیم. از فرچه کچه دوزی برای اینکه سطح کار صاف تر شود و اینکه فضای خالی زیر الیاف کچه از بین برود و برای اینکه عمل سوزن زدن راحتر صورت پذیرد و سهولت در حرکت رفت و برگشتی سوزن کچه استفاده می شود. این فرچه های کچه دوزی در سایز های مختلف در بازار عرضه می شوند، البته از اسفنج های فشرده نیز می توان به جای فرچه کچه بهره برد.

 وسایل لازم برای کچه دوزی

  • آب
  • صابون
  • الیاف کچه
  • لباس بافتنی
  • سوزن کچه دوزی
  • فرچه کچه دوزی

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top