آموزش ساخت تزئینات رزینی

30 اردیبهشت

ساخت تزئینات رزینی

جالب است بدانید رزین اپوکسی علاوه بر کاربردهای فراوانی که در صنعت دارد کاربرد های بسیاری در هنر و ساخت زیورآلات و مجسمه های رزینی  دارد. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با هنری آنلاین همراه باشید. جالب است بدانید افرادی که به اشیائی مانند گل، تصاویر علاقه مند هستند می توانند از رزین به عنوان محافظی برای این اشیاء بهره ببرند و این اشیاء را به یک زیورآلات تبدیل کنند، به یاد داشته باشید که شما برای انجام این کار به ابزار ساخت زیورآلات دست ساز نیاز پیدا خواهید کرد. شما می توانید به وسیله اپوکسی شفاف و همچنین ابزار ساخت زیورآلات یک عکس یادگاری را برای همیشه بر گردن خود بیاویزید. یکی از دیگر خاصیت های رزین این می باشد که این ماده بعد از خشک شدن اصولا به شکل محدب در می آید از این رو برای ساختن گویی شفاف بسیار کار آمد می باشد. یکی از بیشترین اشیائی که به وسیله رزین ها ساخته می شوند گردنبند هایی از گل های خشک و رنگارنگ می باشد. به یاد داشته باشید برای کار با رزین بهتر است لوازم مورد نیاز و همچنین فضای کاری خود را آماده نمایید. به یاد داشته باشید که در حین کار با رزین میز کار خود را با یک پارچه یا کاغذ بپوشانید، چرا که اگر رزین به میز یا فرش شما برخورد کند به سختی پاک می شود. در ادامه آموزش ساخت تزئینات رزینی را برای شما آورده ایم از این رو شما می توانید با مطالعه آن یک زیورآلات رزینی زیبا را برای خود بسازید چرا که ساخت زیورآلات رزینی از آنچه شما فکر می کنید ساده تر است.

آموزش ساخت تزئینات رزینی

در ابتدای کار بهتر است قالب سیلیکونی خود را با لوازم تزیینی که دوست دارید پر کنید به عنوان مثال می توانید از بدلیجات فلزی، اکلیل، حشرات پلاستیکی و یادگاری های کوچک استفاده کنید. حالا نوبت آماده کردن رزین است، در ابتدای کار رزین را به مدت 20 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا رزین رقیق شود و بتوانید حباب های آنها را از آن جدا کنید. شما می توانید با هم زدن این حباب ها را از رزین خود جدا کنید. حالا با توجه به نسبت هایی که توسط کارخانه تعیین شده است آنها را با هم مخلوط کنید به یاد داشته باشید که این نسبت بسیار مهم می باشد چرا که اگر کمی زیاد تر یا کمتر باشد ممکن است رزین اصلا خشک نشود. بعد ازهم زدن رزین ها برای اطمینان از خوب هم زدن آن را به لیوان یک بار مصرف دیگری منتقل کنید و دوباره خوب به هم زنید. حالا زمان آن رسیده است که رزین را به آرامی درون قالب و روی قطعات تزیینی که خودتان چیده اید بریزید. حالا سپس با سشوار آن را گرم کنید. این کار موجب کمی شود که رزین شما گرم شود و همچنین به رقیق کردن رزین کمک می کند و حباب هایی که روی رزین باقی مانده اند را می ترکانند. حالا اجازه دهید تا خشک شوند، بهتر است روی رزین خود یک ظرف را قرار دهید تا رزین از گرد و غبار دور بماند. حالا آویز شما کاملا آماده می باشد. حالا یک مقدار سیم ببرید و به کمک دم باریک نوک سیم را خم کنید. حالا آن را به کمک آتش گرم کنید تا بتوانید با آن رزین را ذوب کنید و سوراخی را ایجاد کنید. حالا دیگر فقط به یک زنجیر نیاز دارید تا این گردنبند زیبا را به گردن خود بیاویزید. امیدواریم که از آموزش ساخت تزئینات رزینی که برای شما آماده کرده ایم رضایت داشته باشید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت زیورآلات رزینی

  • قالب یخ یا قالب شیرینی که از جنس سیلیکون برای قالب بدلیجات
  • رزین اپوکسی دوجزیی بیرنگ، مخصوص قالب گیری و ساخت
  • داشتن یک آموزش ساخت تزئینات رزینی
  • چوب بستنی یا قاشق یک یکبار مصرف
  • لیوان یک بار مصرف
  • سشوار
  • آب گرم

انواع رزین

در این بخش ما سعی بر این داریم که شما را با انواع رزین ها آشنا کنیم. یکی از انواع رزین ها و در واقع مهمترین آنها رزین پلی استر می باشد این رزین یکی از رایج ترین در بین رزین ها می باشد البته بیشتر مصارف صنعتی و مجسمه دارد. به یاد داشته باشید که این نوع رزین پس از خشک شدن زرد رنگ می شود از این رو برای ساخت زیورآلات به هیچ وجه مناسب نمی باشد. یکی از دیگر انواع رزین ها رزین اپوکسی ۲۰ درصد می باشد، این نوع رزین هم مانند پلی استر است و بیشتر مصارف صنعتی دارد اما رنگ آن بعد از خشک شدن به رنگ مات درمی آید. رزین اپوکسی 50 درصدی، این نوع رزین بسیار غلیظ می باشد و همچنین شفافیت بالایی دارد از این رو برای ساخت بدلیجات مناسب می باشد. به علت بالا بودن غلظت این رزین بهتر است  قبل از استفاده حتما گرم و در انتها، کار حتما حباب گیری شود. این نوع رزین برای بدلیجاتی که پایه آنها فلزی و چوبی می باشد بیشترین کاربرد را دارد. رزین اپوکسی 64 درصد از آنجایی که بسیار رقیق می باشد دیگر نیازی به هوا گیری ندارد، این نوع رزین بیشتر برای خلق اثار سه بعدی کاربرد دارد. یکی از دیگر رزین های موجود رزین اپوکسی کریستال سرورنیک می باشد، این نوع از رزین شامل رزین و هاردنر می باشد و کاربردی مشابه با رزین اپوکسی 50 درصدی دارد. اما این رزین از آنجا که کمتر خاصیت کروی شکلی دارد برای ساخت گوی ها زیاد مناسب نمی باشد. به یاد داشته باشید ما برای آموزش ساخت تزئینات رزینی بیشتر از رزین های 50 درصدی بهره می بریم.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top