آموزش ساخت تل

15 مرداد

آموزش ساخت تل چرمی

همانطور که می دانید در کشور ما چرم دوزی یکی از کارهای درآمد زا می باشد، برای خرید وسایل چرم دوزی با سایت معتبر هنری آنلاین همراه باشید. چرم ها برای ساخت بسیاری از وسایل ما از جمله کیف، کفش، جاسوییچی و دستبند به کار می روند، ما در این بخش یعنی بخش اول از مقاله سعی داریم آموزش ساخت تل چرمی را به شما بدهیم امیدواریم که برای شما مفید واقع شود. همانطور که می دانید چرم ها دارای دو نوع طبیعی و مصنوعی می باشند، که همانطور که قابل حدس است چرم های طبیعی قیمت بالاتری نسبت به چرم های مصنوعی دارند. برای ساخت تل مورد نظرمان به چرم مصنوعی عسلی رنگ، چسب آهن و قیچی چرم نیاز داریم. در ابتدای کار باید دو عدد نوار چرمی را ایجاد کنید، ابعاد آنها باید 38 در 2 سانتی متر باشد، از ابتدای نوار شروع به تا کردن آن کنید اولی را بزرگتر تا بزنید و دومی را کوچکتر، بعد از آن چسب می زنیم و سمت دیگر را نیز به همین شکل تا می زنیم، به یاد اشته باشید که دو طرف باید متقارن باشند. حالا نواری به اندازه ۵ در ۱ سانتی متر از چرم مورد نظر برش دهید و در مرکز آن پاپیونی بچسبانید. حالا در انتهای نوار چرمی یک برش کوچک بزنید و کش را از آن عبور دهید و بعد آن را بدوزید. سمت دیگر را نیز مانند مرحله قبل برش بدهید و سر دیگر آن را به کش بدوزید.

آموزش ساخت تل

آموزش ساخت تل بسیار ساده است، اگر این آموزش را یاد بگیرید می توانید برای هر مناسبی و متناسب با لباس خود یک تل بسازید و ست کنید. شما می توانید تل ها را با خلاقیت خود به گونه ای خاص طراحی کنید، به عنوان مثال شما می توانید تل های خود را با رزین اپوکسی شفاف بسازید و از تل های خاص خود لذت ببرید یا می توانید برای تولد خود تل هایی به عنوان تم تولد بسازید. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید. جالب است بدانید هزینه ساخت تل بسیار کمتر از خرید آن می باشد چرا که ساخت تل به وسایل زیادی احتیاج ندارد.

روش ساخت تل توری

برای آموزش ساخت تل توری به یک تل سر ساده، روبان، گل پارچه ای و کمی تور نیاز داریم. در ابتدای کار باید پارچه توری را به رشته هایی با طول 30 سانتی متر و عرض 5 سانتی متر تقسیم کنیم. به یاد داشته باشید که هرچه این نوار ها بلند تر باشند موهای تل شما بلند تر خواهند بود، حالا نوار ها را مانند تصویر دور تا دور تل بپیچید. سپس نوارها را مثل تصویر زیر به دور تل بپیچید، از گوشه سمت چپ شروع کنید و تا انتهای گوش سمت راست را نوار بپیچید. زمانی که کار  پیچیدن این نوار ها تمام شد می رویم سراغ درست کردن پاپیون ها، می توانید برای تزئین تل از گل های نمدی یا پارچه ای نیز استفاده کنید. برای زیبایی و جذابیت بیشتر تل می توانید با استفاده از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز زیورآلات خود را روی این تل ها بچسبانید.

آموزش ساخت تل گربه ای

یکی از جالب ترین تل هایی که می توان ساخت تل های گربه ای می باشد، برای آموزش ساخت تل گربه ای به تل ساده، یک پارچه مشکی که از جنس چرم یا البته نمد باشد نیاز داریم جنس پارچه شما می تواند یک جنس محکم تر از نمد نیز باشد و برای این کار شما به تعدادی نگین نیز نیاز دارید، در ابتدای کار روی پارچه مشکی رنگ طرح گوش گربه را بکشید. حالا جای گوش ها را روی تل تنظیم کنید و با یک سوزن ته گرد مشخص کنید. حالا روی گوش ها را چسب بزنید تا بتوانید نگین یا هرچیز تزئینی دیگر را که می خواهید روی آن بچسبانید. حالا قسمت پایینی گوش را با نخ و سوزن به تل بدوزید. به یاد داشته باشید برای آنکه نگین های روی گوش ثابت بمانند می توانید از چسب حرارتی استفاده کنید.

روش ساخت تل با گل‌های نمدی 

  • نمد های رنگی در چند رنگ مختلف
  • قیچی
  • یک تل معمولی
  • دکمه‌های کوچک و رنگی
  • مروارید سفید با سایز درشت
  • قرقره‌های رنگی رنگی
  • چسب حرارتی
  • روبان ساتن ساده

برای ساخت این تل سر نیز باید در ابتدای کار تل را با استفاده از نوار ساتن کاور کنید. به یاد داشته باشید که می‌توانید با یکی از رنگ‌های پارچه نمدی ساده نیز این کار را انجام دهید. حالا روی هر رنگ از نمد ها بین ۶ الی ۸ گلبرگ را ایجاد کنید. حالا گلبرگ‌های هر رنگ را با استفاده از نخ و سوزن به یکدیگر وصل کنید. حالا انتهای نخ را بکشید تا گلبرگ ‌هایمان جمع شوند سپس نخ را گره بزنی و این کار را تا مدتی ادامه دهید. حالا می توانید گل‌ها را به سلیقه خودتان روی تل بچسبانید. برای زیبایی بیشتر می ‌توانید وسط هر گل را یک مروارید یا نگین بگذارید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top