ساخت ساعت در خانه

02 تیر

آموزش ساخت ساعت دیواری با در بطری

در این آموزش با ساخت ساعت در خانه همراه شما می باشیم. شما می توانید ساعت ها را با چسباندن ورق طلا روی آنها زیبا تر و قیمتی تر کنید. برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید. برای ساخت این ساعت شما به سیخ های چوبی نیاز خواهید داشت. برای شروع کار می بایست سیخ های چوبی را به یک اندازه برش بدهید، اندازه آنها می تواند متناسب با سلیقه شما باشد اما پیشنهاد می شود اندازه انها چیزی نزدیک به 9 سانتی متر باشد، به یاد داشته باشید که تمام سیخ ها باید به یک اندازه برش زده بشوند. حالا شما به 12 عدد در بطری نیاز دارید ترجیحا تمامی درب ها یک رنگ و یک شکل باشند. حالا باید به وسیله یک هویه خانگی تمامی درب ها را از وسط به یک اندازه سوراخ کنید. حالا زمان آن رسیده است که تمامی سیخ ها را به وسیله یک چسب حرارتی با نهایت دقت به این در های بطری بچسبانید، این کار را به صورت منظم و یکدست انجام دهید. حالا شما به یک در بطری بزرگتر نیاز دارید تا تمامی این چوب ها را به آن وصل کنید، برای این کار در دبه یا پلاک پیشنهاد می شود. روی این در 1 سوراخ به صورت منظم و با فاصله های یکسان ایجاد کنید. حالا می توانید سیخ های چوبی را که قبلا به درب های بطری متصل کرده اید را به درب پلاستیکی که به وسیله همان چسب حرارتی به صورت منظم و با دقت بچسبانید. برای بهتر شدن کار در ابتدا چهار ساعت اصلی را که شامل ساعت های 12و3و6و9 می شود را بچسبانید. حال در مرکزیت درب پلاستیکی یعنی همان در بطری را به وسیله هویه سوراخ کنید به یاد داشته باشید که در این محل قرار است عقربه ها قرار بگیرندپس سعی داشته باشید که سوراخ ها به اندازه مورد نیاز باشند و در واقع کوچک و یا بزرگ تر نباشند. حالا باید موتور ساعت را در جای خود قرار دهید، این موتور  را می توانید بخرید با از ساعت قدیمی خود که دیگر بی استفاده شده است کمک بگیرید. حالا عقربه ها را به موتور وصل نمایید. حالا دیگر ساعت شما آماده است و می توانید آن را در محل مورد نظر خود نصب نمایید. برای خرید وسایل چرم دوزی با هنری آنلاین همراه باشد.

ساخت ساعت در خانه

شما می توانید برای دیزاین کردن ساعت خای چوبی خود از رزین ها بهره ببرید برای خرید رزین اپوکسی شفاف با سایت هنری آنلاین که قدیمی ترین و معتبر ترین سایت برای فروش وسایل هنری می باشد همراه باشید. ساخت ساعت یکی از کارهای هنری است که شما می توانید در خانه انجام دهید، برای ساخت ساعت در ابتدای کار باید ساعت دلخواه خود را انتخاب کنید و مطلع شوید که برای ساخت آن به چه ابزاری نیازمند می باشید، شما وارد هر خانه ی دفتر کاری که شوید حتما یک ساعت را مشاهده خواهید کرد از این رو شما انتخاب های زیادی خواهید داشت. در این مقاله ما سعی بر این داریم که ساخت چند مدل ساعت زیبا و خلاقانه را به شما آموزش دهیم. جالب است بدانید ساعت ها در دسته وسایل خانگی ای قرار می گیرند که خیلی به چشم می آیند و در دید قرار دارند از این رو با سلیقه کارتان را انجام دهید. ساعت ها در دو مدل ساده و دیجیتالی موجود می باشند در ابتدای کار شما باید انتخاب کنید که چه مدل ساعتی را می خواهید بسازید، برای خانه ها بیشتر ساعت های ساده پیشنهاد می شود چرا که شکلی خانگی دارند. در ادامه با ما با ساخت ساعت در خانه همراه باشید.

ساخت ساعت با طناب

یکی از دیگر آموزش ها با عنوان ساخت ساعت در خانه به وسیله طناب است.

مواد لازم :

  • کاغذ مقوایی
  • کاغذ سفید
  • طناب نایلونی با رنگ دلخواه
  • مقوا یا کارتن ضخیم به رنگ دلخواه
  • موتور ساعت
  • خط کش
  • مداد
  • قیچی
  • چسب حرارتی یا چسب چوب یا چسب مایع
  • کاتر
  • برای تزئین با استفاده از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز به ساعت جلوه ببخشید.

حالا شروع می کنیم به ساختن حلقه ها، یکی از قسمت های ساخت این ساعت درست کردن همین حلقه ها می باشد.

برای شروع از نوک طناب پیچاندن آن را شروع کنید. وقتی اولین دایره شما شکل گرفت و درست شد، با استفاده از چسب حرارتی آن را کاملا ثابت کنید. به یاد داشته باشید که ساختن حلقه مارپیچ با طناب کمی سخت می باشد چرا که طناب ها به ویژه نوع نایلونی آن ها به سرعت باز می شود و به همین دلیل است که در طول ساخت باید آن را با انگشتانتان بسیار محکم نگه دارید. پیشنهاد ما به شما این است که 9 دور طناب را بپیچید و بعد از آن طناب را ببرید و همانطور که پیش تر گفته ایم با چسب آن را به حلقه خود بچسبانید. برای کار با چسب مراقب باشید چرا که به احتمال زیاد از طناب ها بیرون می زنند و این چسب بسیار داغ است. حالا شروع می کنیم به ساختن 8 حلقه که از قبلی ها کوچک تر هستند، برای ساختن آنها طناب را 4.5 دور می چرخانیم. حالا این خلقه های کوچک را مثل بزرگ ها چسب بزنید و کنار بزرگ تر ها بچسبانید طوری که گویا برگهای آنها می باشند. بهتر است در حین کار هرچقدر می توانید از چسب کمتری استفاده کنید، چرا که این چسب ها از طناب ها بیرون می زنند و در انتهای کار شکل زیبایی نخواهند داشت، از این رو می توان گفت یک لایه نازک چسب برای این کار کافی می باشد. برای ساخت ساعت بهتر است از طناب هایی که رنگ روشن تری دارند استفاده کنید چرا که اگر چسب ها از آنها بیرون بزنند کمتر مشخص می شوند. حالا که قاب آماده است موتور ساعت را نصب می کنیم و  ساعت ما آماده است، به یاد داشته باشید که برای عقربه از هر نوعی که می خواهید می توانید استفاده کنید اما عقربه های ساده و استیل برای زیبا تر شدن کار با طناب پیشنهاد می شود، چرا که طناب ها به تنهایی زیبایی قابل توجهی دارند و عقربه های ساده تر باعث می شوند طناب ها بیشتر خودشان را نشان دهند.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top