آموزش تکنیک چوب

01 تیر

انواع چوب طبیعی

همانطور که می دانید چوب ها دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند، این خصوصیات متفاوت نسبت به نوع آب و هوایی که درختان در آنها قرار دارند و البته نوع خاک، ارتفاع از دریا و نوع پوشش و جنگل هایی که در آن قرار دارند متفاوت است، در واقع این موارد تعیین کننده کیفیت چوب هستند. این موارد و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مختلف موجب تفاوت در رنگ، بو و بافت چوب ها می شوند و کاربرد آنها را متفاوت می کند. در کل می توان گفت برای تمامی چوب ها دو دسته قائل می شوند : چوب نرم، چوب سخت.

چوب نرم، این چوب از درختانی که مخروطی شکل هستند به دست می آیند، جالب است بدانید که برگ این درختان همیشه سبز می باشد و به این صورت است که تا زمانی که برگ جدیدی رشد نکند برگ قبلی آنها نمی افتد. این درختان بیشتر در هوای سرد رشد می کنند، در ادامه یک مورد از چوب های نرم را برای شما نام برده ایم. برای دانستن همه چیز درباره پتینه کاری روی دیوار با ما در ارتباط باشید.

چوب درخت کاج : رنگ این چوب اصولا سفید یا زرد روشن است. وزن این چوب بسیار کم می باشد، این چوب استقامت خیلی خوبی در انقباضات و البته انبساط و خم شدگی دارد. بیشترین جایی که این درخت مشاهده می شود در هیمالیای غربی می باشد. این چوب برای ساخت انواع مبل چه آنهایی که در داخل خانه قرار می گیرند و چه آنها که خارج از خانه هستند کاربردی است.

چوب درخت زبان ‌گنجشک : این چوب سخت، سنگین و البته متخلخل است. دارای سطحی کاملا برجسته شبیه به بلوط است و رنگ آن سفید مایل به قهوه ای روشن می باشد.

در ادامه با آموزش تکنیک چوب در خدمت شما هستیم.

آموزش تکنیک چوب

در این آموزش که با عنوان آموزش تکنیک چوب در خدمت شما هستیم، آموزش هایی برای ایجاد طرح روی چوب برای شما داریم. برای این کار به بتونه یا پاستا نیازمندیم. این بتونه یا پاستا حالت خامه ای دارد. این خامه را به کل سطح کار پخش می کنیم. این زمانی انجام می شود که ما بر روی چوب خودمان هیچگونه بافتی نداریم از این رو از این هنر ها بهره می بریم تا چوب خود را بافت دار کنیم. بعد از اینکه روی کل سطح کار را بتونه زدیم یکسری قلم ها داریم به نام قلم های بافت چوب، با استفاده از آنها روی کارمان بافت می اندازیم. برای خرید مطمئن ابزار پتینه کاری روی چوب با هنری آنلاین همراه باشید. حالا که بافت ها ایجاد شد، رنگ آمیزی می کنیم آنها را تا بافت ها مشخص تر شوند. رنگ ها رو کنار هم و به صورت منظم یا تک رنگ کار می کنیم. بعد از اینکه این چوب ها را رنگ آمیزی کردیم، با یک تکه پنبه کل سطح کار را پاک می کنیم، حالا شروع می کنیم به سمباده کشیدن و سعی می کنیم کل بافت چوب را بیرون بیاوریم. حالا با یک واکس کل کار را واکس می زنیم، این کار استحکام کار را نیز بالا می برد. اگر از واکس شفاف استفاده کنید کار شفاف می شود و اگر از واکس قهوه ای استفاده کنید کار کهنه کاری می شود. رنگ هایی که ما با آنها کار می کنیم رنگ هایی بر پایه آب می باشند.

چوب های غیر طبیعی

برای اطلاع از انواع پتینه کاری روی سفال ما را دنبال کنید. همانطور که می دانید چوب های طبیعی همان چوب های درختان هستند، این چوب ها مرغوب ترین نوع چوب ها می باشند، اما چوب هایی وجود دارند که در واقع چوب های غیر طبیعی هستند. ام دی اف، پلای وود، HDF، نئوپان و صفحه های فومی از انواع این نوع از چوب ها می باشند. این نوع چوب ها از آنجایی که ارزان تر می باشند در بسیاری از صنایع از آنها استفاده می شود. جالب است بدانید نحوه رشد درخت موجب ایجاد نقش و نگار روی چوب می شود. همین الان در ذهن خود یک نهال را که می خواهد به تازگی به یک درخت تبدیل شود را تصور کنید این نهال به غیر از شاخه ها و برگهایی که دارد و به راحتی برای ما قابل مشاهده است دارای نقاطی است که به آنها نقاط رشد می گویند. جالب است بدانید که رشد افقی درخت نیز تاثیر زیادی روی ایجاد نقش و نگار بر روی چوب دارد. در بین پوسته بیرونی درخت و لایه گوشتی آن یک لایه وجود دارد که با نام  کمبیوم Cambiumشناخته می شود. وظیفه این لایه رشد افقی گیاه می باشد. این لایه بیشترین فعالیت خود را در فصل بهار دارد، اما در فصل تابستان نیز رشد دارد، اما در فصل سرما دیگر رشد این گیاه متوقف می شود. همین تفاوت در رشد افقی گیاه است که موجب به وجود آمدن حلقه هایی روی درختان می شود، به همین دلیل به این حلقه ها حلقه های رشد می گویند و سن درخت را به وسیله این حلقه ها تخمین می زنند. برای اطلاع از انواع پتینه کاری روی شیشه با ما همراه باشید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top