دکوپاژ روی چوب

16 اردیبهشت

آموزش دکوپاژ

برای شروع کار می توانید یک سینی چوبی را انتخاب کنید و عمل دکوپاژ خود را روی آن انجام دهید، سینی چوبی بهترین انتخاب است چرا که هم سطح صافی دارد و هم چوبی است و همانطور که پیش تر گفته ایم دکوپاژ روی چوب یکی از زیبا ترین هنر ها است. برای شروع کار باید طرح مورد نظرتان را به اندازه کل سینی پرینت بگیرید، دومین کار این است که باید مطمئن شوید که سطح سینی شما کاملا صاف است و هیچگونه نا صافی در آن وجود ندارد و حتی اگر نا صافی در آن دیدید آن را با سمباده از بین ببرید. حالا با یک دستمال مرطوب کل سطح کار را تمیز کنید و مطمعن شوید که گرد و خاکی روی آن باقی نمانده است. اگر ضمینه عکس شما سفید و خاکستری باشد باید به یاد داشته باشید که رنگ خود چوب روی پایان کار شما تاثیر به سزایی می گذارد. برای آنکه این طور نشود می توانید سطح سینی را ابتدا با رنگ اکریلیک رنگ آمیزی کنید تا مطمعن شوید آن رنگ ها مزاحم شما نمی شوند. حالا باید تصمیم بگیرید که می خواهید کل سطح کار را ترانسفر کنید یا می خواهید تنها 2 تا گل را روی کار اجرا کنید. در کل شما برای اجرا به چسبDM5، چسب چوب شفاف و اسپری تثبیت کننده نیاز پیدا خواهید کرد. برای ساخت طرح می توانید از یک قطعه عکس یا طرح رنگی که به آن علاقه مند هستید پرینت بگیرید و از آن استفاده کنید. برای انتخاب طرح شما می توانید با فروشگاه ها بروید یا در اینترنت بگردید و طرح مورد نظر خودتان را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که هرچه تصویر و یا طرح شما نازک تر باشد، نتیجه کارشما نیز زیباتر و ظریف تر خواهد شد و اگر برای این کار از دتمال کاغذی بهره می برید بهتر است آن دومی را که پشت است جدا کنید تا ظریف تر باشد.

دکوپاژ چیست

دکوپاژ یک روش تزیینی است که به شما کمک می کند با استفاده از کاغذ، روزنامه، دستمال سفره، عکس یا هر چیز دیگر با این جنس را که دارید، به کار ببرید و وسایل خانه را که حسابی قدیمی شده اند و برای شما جذابیت خاصی ندارند دوباره احیاء کنید و از شکل جدید آنها لذت ببرید. دکوپاژ یکی از روش های ساده و جذاب برای بخشیدن روح تازه به اجسام است. اگر از طرح ساده صندلی هایتان خسته شده اید یا میز تلویزیون شما کهنه شده است و نگاه کردن به آن برای شما خسته کننده است و اگر طرفدار رنگ و طرح هستید و دوست دارید آنها را به دیوار خانه تان بزنید، یکی از بهترین پیشنهاد ها استفاده از تکنیک دکوپاژ یا ترانسفر است. اجرای دکوپاژ بسیار ساده است و جالب آنکه شما می توانید این دکوپاژ ها را روی هر سطحی اجرا کنید از این رو در ادامه سطح هایی که قابل دکوپاژ هستند را برای شما آورده ایم. اما یکی از زیبا ترین هنر ها دکوپاژ روی چوب است.

  • چوب
  • دیوار
  • شیشه
  • سنگ
  • درهای کابینت
  • سطوح پارافینی مانند شمع

دکوپاژ روی چوب

یکی از بهترین ایده ها برای اجرا دکوپاژ اجرای دکوپاژ روی چوب است چرا که این دو ماده بسیار باهم تعامل خوبی دارند به طوری که گویا برای یکدیگر ساخته شده اند و به جلوه یکدیگر می افزایند. جدایی از بحث زیبایی دکوپاژ روی چوب کمی راحت تر از سطوح دیگر اجرا می شود. شما می توانید از این جعبه ها برای نگهداری ابزار ساخت زیورآلات دست ساز خود بهره ببرید.

دکوپاژ در اتاق خواب

یکی از جاهایی که گزینه بسیار خوبی برای انجام دکوپاژ می باشد اتاق خواب است. شما می توانید میز ها و کمد ها ی اتاق خود را رنگ کنید و بعد از آن، روی آنها تکه های گلدار از یک طرح خیلی زیبا را بچسبانید و هر روز از دیدن آن لذت ببرید. اگر شما در این کار مهارت خاصی ندارید و تازه کار هستید می توانید ابتدا همین کار را روی سطوح داخلی کشوهایتان اجرا کنید تا کمی در آن مهارت بدست آورید، اما در کل اصلا نگران نباشید چرا که اجرای این طرح ها اصلا کار سختی نمی باشد. برای اتاق خواب گل ها بسیار زیبا به نظر می رسند به طوری که می توان گفت بهترین جا برای گلدار شدن اتاق خواب است.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top