آموزش منجوق بافی

23 فروردین

یک سوزن بافت منجوق انتخاب کنید. سوزن های بافت منجوق با سوزن های خیاطی معمولی متفاوت است زیرا برای عبور از سوراخ منجوق های کوچک بسیار نازک تر هستند. طول آنها نیز متفاوت است. برای بافت استاندارد منجوق، توصیه می شود از سوزنی به طول 2 تا 2 اینچ (5 تا 6 سانتی متر) استفاده کنید. اگر از دستگاه های بافندگی استفاده می کنید ، می خواهید از یک سوزن کمی طولانی تر که طول آن حدود 3 اینچ (7.62 سانتی متر) است استفاده کنید.

در صورت نیاز به خم شدن هنگام دوخت ، ممکن است از سوزن هایی استفاده کنید که کمی انعطاف پذیرتر باشند.

 

 نوع منجوق ها را انتخاب کنید. منجوق های بسیار متنوعی نیز برای بافت منجوق وجود دارد. آنها در تعدادی از رنگ ها ، شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارد. برای انتخاب نوع مناسب منجوق ، باید پروژه ای را که ایجاد می کنید تعیین کنید. به عنوان مثال ، بخیه های خاص با منجوق های خاصی بهتر کار می کنند. چند نوع منجوق اصلی در زیر ذکر شده است.

منجوق های بذر متداول ترین نوع منجوق ها هستند. آنها به طور معمول به عنوان دانه های کوچک شیشه ای توصیف می شوند.

دانه های سیلندر از نظر فرم یکنواخت بوده و به طور معمول دارای کناره های مستقیم و سوراخ های بزرگی هستند. اگر می خواهید به منجوق های یکدست و صاف برسید ، این بهترین منجوق ها برای استفاده است.

منجوق های بریده شده از نظر شکل شبیه دانه های دانه هستند. با این حال ، آنها یک یا چند برش در کنار دارند. این به آنها جلوه ای براق یا درخشان شبیه به یک گوهر می دهد.

منجوق های سحر و جادو ترکیبی از منجوق های استوانه ای و منجوق های برش خورده است. آنها شش برش دارند و به آنها جرقه ای می بخشد.

منجوق های قطره ای منجوق های بزرگتری هستند که شبیه قطره مایع هستند. آنها لبه های گرد دارند و در انتهای حاشیه منجوق به بهترین شکل دیده می شوند.

منجوق های باگل منجوق هایی با شکل لوله ای شکل هستند و بیشتر در حاشیه های منجوق استفاده می شوند.

منجوق مناسب را انتخاب کنید. منجوق ها نیز در اندازه های مختلفی ارائه می شوند. اندازه منجوق ها از اندازه 1 شماره گذاری شده است که یک منجوق بسیار بزرگ است ، تا اندازه 22 که یک منجوق بسیار ریز است. متداول ترین اندازه های منجوق از اندازه 15 به عنوان کوچکترین تا اندازه 6 به عنوان بزرگترین متغیر است. اندازه 11 معمولاً بیشترین استفاده از اندازه منجوق است.

منجوق های بزرگتر اگر در بینایی مشکلی داشته باشید بهترین هستند و ساده ترین کاربردها هستند.

منجوق های کوچکتر برای کار با جزئیات پیچیده بهترین هستند.

نخ خود را شرطی کنید.به منظور جلوگیری از گرفتگی و پارگی ، می توانید نخ خود را با استفاده از نرم کننده روان کنید.برخی از نخ ها از قبل حاوی موم یا نرم کننده هستند.این بر روی قرقره نخ گفته خواهد شد.اگر با موضوعی کار می کنید که حالت دهنده نشده است ، نخ را در نرم کننده قرار دهید و با انگشت اشاره آن را پایین نگه دارید.سپس نخ را در امتداد نرم کننده با استفاده از دست دیگر خود بکشید.این کار را چند بار انجام دهید تا مطمئن شوید کاملاً مطبوع است.نرم کننده نخ یک ماده مومی مانند است که می توان آن را از فروشگاه هنری آنلاین تهیه کرد.

منجوق درپوش بگذارید. در آغاز بیشتر پروژه های منجوق ، باید با قرار دادن منجوق درپوش شروع کنید. این به شما کمک می کند تا منجوق های شما در جای خود قرار بگیرند تا از نخ خارج نشوند. برای قرار دادن مهره درپوش، سوزن خود را از سوراخ منجوق قرار داده و به سمت انتهای نخ پایین بکشید. قبل از اینکه منجوق به انتهای نخ برسد ، سوزن را از پایین منجوق از پایین برگردانید.

این یک حلقه در اطراف منجوق ایجاد می کند و آن را در جای خود نگه می دارد. می توانید منجوق را در امتداد نخ قرار دهید و آن را قرار دهید.

کوک نردبان را یاد بگیرید. کوک نردبان یک کوک پایه ای در بافت منجوق است و به طور معمول برای ساخت ردیف اول سایر کوک های منجوق پیچیده تر استفاده می شود. همچنین می توان به تنهایی از آن برای ایجاد جواهرات یا تزئینات استفاده کرد. ابتدا با یک منجوق درپوش شروع کنید و سپس دو منجوق اضافی را رد کنید. سوزن خود را پایین بیاورید ، از پایین منجوق اول عقب بروید و محکم بکشید. این دو منجوق را روی هم قرار می دهد. سپس منجوق بالایی را به پایین بچرخانید تا محکم شود. 

منجوق سوم را روی سوزن خود بپیچید و سپس سوزن خود را از طریق منجوق دوم پایین بیاورید. سوزن را از انتهای مخالف جایی که نخ آویزان است قرار دهید.

سپس سوزن را از داخل منجوقی که فقط اضافه کرده اید بکشید تا در جای خود محکم شود.

این الگو را تکرار کنید تا به طول دلخواه برسید.

بخیه های دیگر را امتحان کنید. هنگامی که به کوک نردبان تسلط پیدا کردید ، می توانید بخیه های اساسی دیگر را یاد بگیرید. به عنوان مثال کوک آجری ، کوک پیوته و کوک مربع را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از شروع به دوختن منجوق های خود ، از منجوقی استفاده کنید.

نخ خود را ببندید. هنگامی که به پایان موضوع خود رسیدید ، باید قبل از ادامه پروژه خود را خاموش کنید. برای انجام این کار ، شما می خواهید نخ را در داخل منجوقها قبلا دوخته شده در پروژه پنهان کنید. سوزن خود را برداشته و از چند ردیف دوباره بدوزید. همیشه یک نخ را در نزدیکی مرکز پروژه خود ببندید ، نه در امتداد لبه ها. با این کار می توانید انتهای نخ را راحت تر کنید. نخ را دور چند منجوق حلقه کنید تا در جای خود قرار بگیرد ، نخ را ببرید و آن را درون پروژه قرار دهید. 

صرف نظر از نوع کوک که تکمیل می کنید ، باید از همین روش استفاده کنید.

برای راه اندازی مجدد ، نخ جدیدی را بردارید و آن را در اطراف چند منجوق حلقه کنید و قبل از اینکه آخرین منجوقی را که کار کرده اید ، بخیه بزنید. سپس به پروژه خود ادامه دهید و نتیجه تلاشتونو ببینید.....

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top