آموزش شمع سازی

25 فروردین

آموزش شمع سازی

مرحله 1: موم را اندازه بگیرید

قبل از شروع مراحل ساخت شمع، مطمئن شوید که یک سطح صاف و تمیز برای کار دارید. با استفاده از حوله های روزنامه ای یا کاغذی می توانید از منطقه محافظت کنید. هر چیزی را که نمی خواهید موم بزنید ، منتقل کنید.

اندازه گیری کنید که چه مقدار موم برای پر کردن ظرف خود نیاز دارید ، سپس آن را دو برابر کنید. این مقدار موم لازم برای ذوب شدن است.

 

 

مرحله 2: موم را ذوب کنید

موم را در دیگ دوتایی خود بریزید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه ذوب شود و مرتباً هم بزنید

 

مرحله 3: اسانس شمع سازی اضافه کنید

 

وقتی موم شمع شما ذوب شد ، وقت آن است که روغن های معطر اضافه کنید. برای مقدار اضافه کردن ، دستورالعمل های بسته موم خود را دنبال کنید. کافی است آن را درون موم ذوب شده خود بریزید و چند ثانیه هم بزنید. در حالی که این مرحله اختیاری است ، اما ما مطمئناً آن را برای بوی گلهای دوست داشتنی توصیه می کنیم.

 مرحله چهارم: فتیله شمع سازی را وصل کنید

قبل از ریختن موم ، باید فتیله به قسمت زیر ظرف شما متصل شود. می توانید فتیله را با فرو بردن در موم ذوب وصل کنید و سپس سریع آن را به ته ظرف بچسبانید. بگذارید موم پنج دقیقه بماند تا سفت شود. روش دیگر ، شما می توانید آن را فوق العاده چسب بزنید.

 

 

مرحله 5: موم را بریزید

 

قبل از اینکه موم را درون ظرف خود بریزید ، بگذارید چند دقیقه خنک شود. وقتی دمای دماسنج 140 درجه را می خواند ، زمان ریختن است.

 

سپس ، موم را به آرامی در ظرف خود بریزید. فتیله را در جای خود نگه دارید ، اما آن را نکشید. مقدار کمی موم را در دیگ بخار بگذارید تا بعدا شمع شما بریزد.

 

مرحله ششم: فتیله را محکم کنید

برای جلوگیری از تکان خوردن فتیله در موم ملایم ، باید آن را در جای خود محکم کنید. دو عدد چوب چوب را بالای ظرف بچینید. فتیله را در این میان ساندویچ کنید تا هنگام سفت شدن موم در مرکز آن باقی بماند.

اجازه دهید تا موم به مدت چهار ساعت در دمای اتاق قرار گیرد.

 

 

مرحله 7: موم بیشتری اضافه کنید

 

اگر شمع شما با یک قسمت ناخوشایند سفت شد (فکر می کنید ترک یا سوراخ وجود دارد) به راحتی گرم کنید و موم باقیمانده خود را اضافه کنید. بگذارید سفت شود.


 

مرحله 8: فتیله را ببرید.

 

طول فتیله شمع شما باید کمتر از نیم اینچ باشد. اگر هنگام روشن شدن شمع سوسو زد یا شعله بلند دارد ، فتیله را مرتب کنید.

اکنون که می دانید چگونه یک شمع معطر کلاسیک درست کنید ، می توانید اینفوگرافی را به عنوان یک مرجع مفید بارگیری یا سنجاق کنید. دفعه دیگر که به یک هدیه آسان و متفکرانه احتیاج داشتید ، کافیست راهنما را بلند کرده و شروع کنید!

سه تغییر شمع خلاقانه

گزینه 1: شمع های گل

با یک برس و مقداری موم ، گلبرگهای خشک شده را از دسته گل مورد علاقه خود به کنار ظرف بچسبانید. این کار را قبل از ریختن موم در ظرف پنجم انجام دهید. برای یک شمع خوش رنگ تر ، گلبرگها و برگهای مختلف را مخلوط کنید. همچنین می توانید اسانس شمع سازی متناسب با گلبرگ های گل استفاده شده را به آن اضافه کنید.

گزینه 2: شمع های رنگارنگ

در مرحله دو مداد رنگی خرد شده را به موم ذوب خود اضافه کنید. برای هر شمع به 12 تا 15 مداد رنگی نیاز دارید. مداد رنگی را در همان خانواده رنگی انتخاب کنید تا زیباترین رنگ را ایجاد کند!

گزینه 3: شمع های گنج مدفون شده

یک گنج کوچک و ارزان پیدا کنید (فکر کنید یک اسباب بازی کوچک ، انگشتر یا گردنبند است) و قبل از اینکه موم را در مرحله پنج بریزید ، آن را در ظرف قرار دهید. برای دفن گنج روی آن موم بریزید. اگر می خواهید گنج داخل شمع را ببینید ، می توانید به جای آن از واکس ژل استفاده کنید. X نقطه را مشخص می کند!

اکنون که می دانید چگونه شمع های خانگی درست کنید ، می توانید دکوراسیون را برای خانه خود یا حتی بهتر ، یک هدیه متفکرانه برای شخص دیگری بسازید. اگر احساس راحتی بیش از حد می کنید ، شمع های خود را با یک دسته گل زرق و برق دار برای ارائه بهترین نمایش ها یا نمایش های خانگی همراه کنید. روش های بی شماری برای سفارشی سازی شمع های شما وجود دارد ، بنابراین خلاق باشید و از آزمایش نترسید. کاردستی مبارک!

 

 

 

 

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top