لوازم مورد نیاز برای نقاشی با رنگ اکریلیک

17 بهمن

لوازم مورد نیاز برای نقاشی با رنگ اکریلیک

 

لوازم هنری - رنگ اکریلیک

 

اگر می خواهید کار با رنگ اکریلیک را آغاز کنید بایستی لیست زیر را تهیه کنید. این لیست کمترین ملزومات موردنیاز برای شروع یک کار هنری با رنگ اکریلیک است و خرید آنها ضروریست.

 

واضح است که اگر می خواهید با رنگ اکریلیک کار کنید خرید رنگ اکریلیک یکی از ملزومات شما می باشد. رنگ های اکریلیک به صورت لوله ای و شیشه ای عرضه می شوند. می توانید رنگ های اکریلیک را به صورت جداگانه یا در مجموعه های چندتایی خریداری کنید. در مقاله های بعدی راجع به برند رنگ های اکریلیک توضیحات بیشتر را خواهیم آورد. ابتدا بیایید یک مرور کلی بر رنگ های اکریلیک داشته باشیم.

 

هنگام انتخاب رنگ اکریلیک باید به نکاتی مانند کیفیت، رنگ، پایداری، ویسکوزیته، لوله یا شیشه، زمان خشک شدن و مارک ها را مد نظر قرار دهید.

 

قلموها:

قلمو بهترین دوست شما در هنگام نقاشی است.  قلموی نقاشی جادوگر شما برای کار با رنگها به صورت یک هنرمند در سراسر بوم است. به مرور که با قلمو و رنگ کار می کنید به طور فزاینده ای یادمی گیرید که چطور از رنگ روی قلمو استفاده کنید و قلمو می تواند چه کارهایی برای شما انجام دهد. خیلی زود قلمو و رنگ جزئی از شما می شوند و می توانید با آن در سراسر بوم مانور دهید.

اگر فقط از رنگ اکریلیک استفاده می کنید، می توانید به یک فروشگاه مانند فروشگاه هنری آنلاین مراجعه کنید و قلموی مورد نظرتان را تهیه نمایید. قلمو برای رنگ های اکریلیک در مدلها و اندازه های مختلفی به بازار عرضه شده است، اما ابعاد و اشکال برسهایی که انتخاب می کنید به طور عمده بستگی به این دارد که شما چقدر می خواهید کار کنید و از قلمو استفاده کنید. پس  نگاهی به انواع قلموهای ذیل بیندازید:

 

8 نوع اصلی قلمو نقاشی برای کار با رنگ اکریلیک وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. ابتدا اجازه دهید قسمت های مختلف یک قلمو را برایتان بیان کنیم:

 

لوازم هنری - قلمو رنگ اکریلیک

 

  • فرچه یا Bristles: که شامل موی قلمو می شود و ممکن است از موی طبیعی یا مصنوعی یا ترکیبی از هر دو باشد.
  • فریول : باند نقره ای رنگی است که مو را به دسته قلمو متصل می کند.
  • سرامیک یا Crimp: بخشی از فریول است که آن را به دسته متصل می کند.
  • دستگیره: معمولا از چوب یا مواد اکریلیک ساخته می شود

 

قلمو نوک گرد:

این قلمو برای طراحی، طراحی جزئیات، طراحی کنترل شده، پرکردن مناطق کوچک و ... استفاده می شود. با استفاده از این قلمو می توانید خطوط نازک و ضخیم ایجاد کنید. ایجاد خطوط متفاوت با توجه به میزان فشاری است که شما به سر قلمو وارد می کنید.

 

قلمو نوک تیز:

این قلمو برای جزئیات دقیق و خطوط و مناطق ظریف و نقاط حساس است.

 

قلمو فلت:

این قلمو مناسب برای پرکردن فضاهای وسیع، ایجاد خطوط صاف و مستقیم و لبه های صاف به کار می رود. برس های تخت برای ایجاد صفحات فلت و صاف مناسب هستند.

 

قلمو تخت با لبه های منحنی:

این قلمو برای ایجاد لبه های با ضخامت کنترل شده و رنگ های سنگین کاربرد دارد. بهتر است برای کار با این قلمو بهتر است قلمو را در فاصله ای مناسب از بوم نگه دارید.

 

قلمو تخت با سر بیضی :

این قلمو برای ایجاد لبه های پیچیده مانند لبه های گلبرگ های گل مناسب است. این قلمو ترکیبی از دو قلموی لبه گرد و لبه تخت است.

 

قلمو افشان:

این قلمو مناسب برای صاف کردن، ترکیب کردن، و پرکردن فضاها مناسب است. این قلمو مناسب برای طراحی درخت ها، ابرها و برگ ها است. برای استفاده از رنگ اکریلیک بایستی قلموی محکمی انتخاب کنید که موها هنگام استفاده از رنگ های چسبیده شده روی قلمو به کار آسیبی نرساند.

 

قلمو فلت با سرکج:

این قلمو برای پرکردن گوشه ها مناسب است. به مناطق کوچک و با نوک تیز قلمو ضربه بزنید تا بتوانید فضاهای اینچنینی را مورد پوشش قرار دهید.

 

قلمو گرد با سرتیز نقطه ای:

این قلمو برای نقاشی جزئیات کاربرد دارد. برای استفاده از این قلمو بایستی از رنگ بیشتری استفاده کنید.

 

بوم نقاشی:

 

بهترین سطح برای نقاشی با رنگ اکریلک استفاده از بوم پارچه ای است که در ابعاد مختلفی در دسترس است. بوم های نقاشی جایگزین های مناسبی برای صفحات چوبی گذشته بودند. پنل های چوبی با کیفیت بالایی تولید می شوند. همچنین می توانید از کاغذهای ضخیم نیز استفاده کنید.

بوم های پارچه ای مورد استفاده برای رنگ های اکریلیک با بافتها، وزن های مختلفی موجود هستند که انتخاب بوم مناسب بسته به نوع کار و ماندگاری کاری است که می خواهید شروع کنید.

 

پالت رنگ:

 

 پالت سطحی است که برای ترکیب رنگ ها از آن استفاده می کنید، بنابراین استفاده از یک پالت هنری را به شما پیشنهاد می کنیم.

پالت ها نیز در جنس های اکریلیک و یا کاغذی موجود می باشند که بسته به میزان استفاده شما می توانید یکی را انتخاب کنید.

 

حوله کاغذی یا پارچه ای:

 

در هنگام نقاشی با رنگ اکریلیک نشتی ها و بیرون زدگی رنگ ها از پالت اجتناب ناپذیر است، بنابراین نیاز به حوله پارچه ای یا کاغذی دارید تا این رنگ های اضافه را تمیز کنید. نه تنها برای لحظات اضطراری این ابزار مفید هستند، بلکه برای پاک کردن آب بیش از حد سر قلمو نیز چنین ابزاری مورد نیاز است. همچنین بعد از تغییر رنگ نیز بایستی از تمیز شدن کلیه رنگ های قلمو اطمینان حاصل کنید، پس وجود یک حوله کاغذی یا پارچه ای برای پاک کردن و خشک کردن قلمو لازم و ضروری است.

 

شیشه یا فنجان آب:

 

اکریلیک رنگی است که بسیار سریع خشک می شود، بنابراین شما نیاز دائمی به یک لیوان آب دارید که قلموی خود را مرطوب نگه دارید. برای این منظور یک شیشه یا فنجان آب توصیه می شود. این آب به شما کمک می کند که کثیفی ها را نیز تمیز کنید. هنگامی که آب بیش از حد کثیف می شود نیز می توانید به راحتی آن را با آب تمیز جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید شیشه یا فنجانی که انتخاب می کنید به اندازه کافی محکم است تا زمانی که میخواهید قلمو را با آن تمیز کنید با مشکل مواجه نشوید.

 

صابون نقاشی:

 

این صابون برای زمانی است که می خواهید قلموهای تان را تمیز کنید، پس از پایان کار با رنگ های اکریلیک قلموهای خود را به خوبی با آب و صابون بشویید و در جای مناسب قرار دهید تا خشک شوند.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top