شابلون استنسیل کد BN108

واحد : عدد

ابعاد شابلون : 36*26 سانت

ابعاد طرح : 27*14 سانت

 محصول : شرکت کادنس ترکیه

    

موجودی: 59 عدد
کد محصول: BN108
41,500 تومان

تکنیک شابلون استنسیل چیست؟

تکنیک شابلون استنسیل یکی دیگه از تکنیکهای زیبای پتینه است . در این تکنیک نیازی نیست شما به طراحی و نقاشی آشنایی داشته باشید و با دانستن چند نکته ریز وساده بر روی کلیه سطوح دیوار ، کف ،سقف ، گلدان ، چوب ، پارچه و .... طرحای بسیار زیبایی را ایجاد نمایید و براحتی نقاشی کنید .

یکی دیگه از مزیت های این تکنیک این است که شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی این کار را انچام دهید و اگر بخواهم بازهم از مزایای دیگر برای شما همراهان مثال بزنم این است که شما میتوانید این طرح و نقاشی ها را بارها تکرار نماید بی انکه کوچک ترین تفاوتی باهم داشته باشند و شما مانند یک دستگاه تکثیر این کار را بارها تکرار کنید.

شما هم میتوانید مانند نمونه زیر با استفاده از شابلون استنسیل سینی بسیار زیبایی را رنگ امیزی کنید.

یا حتی بر روی پارچه استفاده نمایید مانند تصویر زیر.

 

شابلون استنیل چیست ؟

شابلون استنسیل طرح های بسیار زیبا ومتنوع هستند که بر روی طلق های خاصی نقش بسته است . این طلق ها بسیار نازک و انعطاف پذیر میباشد و به راحتی بر روی هر سطحی قرار میگیرد. معمولا ضخامت شابلون های استنسیل بین 10تا 30 میکرون میباشند.

برای کار با شابلون های استنسیل به چه لوازمی احتیاج داریم ؟

1-شابلون استنسیل ، که بیش از 3000طرح در سایزهای مختلف را در فروشگاه هنری آنلاین می توانید تهیه نمایید.

2-اسپری چسب استنسیل که در اینجا توضیحات بیشتر را میتوانید مطالعه نماید.

3-رنگ اکرلیک یا رنگ روغن ویا هر نوع رنگی که مد نظر شما می باشد.برای دیدن انواع رنگ ها از اینجا وارد شوید .

4-قلموهای استنسیل یا تامپون ویا قلتک که برای دیدن این محصولات اینجا وارد شوید.

5-اسپری تمیز کنند استنسیل که برای اشنایی با این محصول میتوانید از اینجا وارد شوید .

 

روش کار با شابلون استنسیل :

کار با شابلون های استنسیل بسیار اسان و لذت بخش است .در این تکنیک شما ابتدا محل کار خود را مشخص نمود و شابلون استنسیل مورد نظر را انتخاب مینمایید .

پس از انتخاب استنسیل مورد نظر روی ان اسپری چسب استنسیل اسپری مینمایید و به مدت 10ثانیه صبر می کنید .

نکته: برای مشاهده این محصول منحصر به فرد ( اسپری چسب استنسیل ) و اطلاعات بیشتر میتوانید از  اینجا  وارد شوید .

در ادامه پس از خشک شدن چسب استنسیل آن را روی قسمت مورد نظر بچسبانید و آن را بادست فیکس نمایید .

 


نکته : در تصویر اول از چسب استنسیل استفاده نشده است ولی در تصویر دوم از اسپری چسب استنسیل استفاده شده است و کار بسیار اسانتر و تمیز تر انجام میشود.

حالا نوبت ان رسیده که به وسیله رنگ هایی که انتخاب کرده ایم شروع به رنگ امیزی کنیم. که ما رنگ اکرلیک را به دلیل اینکه سریع خشک میشود و قدرت مانور شما را برای استفاده از رنگ های مختلف بالا می برد به شما پیشنهاد میکنیم .

برای زدن رنگ روی شابلون استنسیل بهتر است برای کارهای کوچک از قلم تامپون یا قلموی استنسیل که در سایزهای مختلف موجود میباشند استفاده نماید و برای دیوار و پروژه های بزرگ از انواع قلتک رنگ اکرلیک را به صورت یک نواخت بر روی کار بزنید .

نکته : شما میتوانید برای دیدن قلم تامپون از اینجا و برای دیدن قلموی استنسیل و انوع قلتک از اینجا وارد شوید.

بعد از این مرحله شابلون استنیل را از روی سطح مورد نظر جدا کرد و از دیدن طرح ایجاد شده لذت ببرید.

شاید برای شما این سوال پیش امد باشد که از اسپری تمیز کننده شابلن استنسیل در کجای این تکنیک استفاده می شود.

برای جواب این سوال به اینجا وارد شوید .

امید است از این اموزش لذت برده باشید.

پیشنهاد خریدارن

شابلون استنسیل کد BN052
41,500 تومان
شابلون استنسیل کد:DI0012
9,000 تومان
شابلون استنسیل کد BN118
41,500 تومان
شابلون استنسیل کد:DI0034
9,000 تومان
شابلون آن استنسیل کد KS120
30,000 تومان
مطالب مرتبط
پتینه کاری روی کابینت

آشنایی با پتینه کاری

همانطور که می دانید پتینه کاری در واقع یک هنر ایتالیایی است و دارای شاخه های گوناکونی مانند پتینه کاری روی دیوار، پتینه کاری روی سفال، پتینه کاری روی دیوار و پتینه کاری روی دیگر سطوح می باشد، جالب است بدانید یکی از مزیت های این هنر این است که روی هر سطحی قابل اجرا است. اما در کل میتوان گفت دستور همه پتینه کاری ها به یک صورت می باشد و همه آنها دارای یک پس زمینه می باشند که می تواند با رنگ پلاستیک، آکریلیک یا رنگ روغنی اجرا شده باشد و روی این پس زمینه طرح هایی اجرا می شود که می توانند تخت یا برجسته باشند. یکی از انواع پتینه کاری که در گذشته بیشر مورد توجه بود پتینه کاری به حالت کلاسیک و برجسته می باشد در این نوع از پتینه کاری از یک خمیر مخصوص استفاده می شود و روی آن اصولا با رنگ های طلایی دیزاین می شود. یکی از روش های پرطرفدار در پتینه کاری هنر کهنه کاری می باشد و شما با استفاده از این هنر می توانید دیوار ها و وسایل خانه خود را آنتیک و قیمتی کنید، این روش اصولا با ماده ای با نام شاپان انجام می شود. یکی از دیگر انواع پتینه کاری هنر ابروبادی کردن سطح مورد نظر می باشد، این روش در پتینه کاری روی کابینت نیز کاربردی است.

پتینه کاری روی کابینت

یکی از کاربردهای پتینه کاری اجرای آن روی کابینت می باشد، همانطور که می دانید کابینت های چوبی زیبایی خاصی دارند از این رو بسیاری از مردم دنیا طرفدار آنها می باشند، این کابینت ها گرمای خاصی را به آشپز خانه های ما می بخشند، اما همانطور که می دانید این نوع از کابینت ها قیمت بالایی دارند از این رو اجرای آنها هزینه زیادی دارد هنر پتینه کاری روی چوب به شما کمک می کند کابینت های قدیمی چوبی خود را با این تکنیک ترمیم کنید یا می توانید کابینت هایی را که چوبی نیستند با این تکنیک طرح چوب بزنید و از زیبایی مانند چوب آنها لذت ببرید. پتینه کاری روی کابینت کار ساده ای می باشد و شما با تماشای چند فیلم آموزشی که در سایت هنری آنلاین وجود دارد می توانید این تکنیک را پیاده کنید.

پتینه کاری

پتینه کاری با اسفنج 

برای پتینه کاری با اسفنج نیز باید در ابتدای کار زیر کارتان را رنگ بزنید(پیشنهاد می شود رنگ پس زمینه را با رنگ پتینه های رویش متفاوت انتخاب کنید) بعد از آنکه رنگ پس زمینه خشک شد می توانید شروع به طرح انداختن روی کار کنید، برای این کار یعنی ایجاد طرح با اسفنج آن را آغشته به رنگ می کنیم و به صورت ضربه ای روی دیوار می زنیم، به یاد داشته باشید که باید قبل از آنکه اسفنج را روی دیوار بزنید رنگ های اضافی را با ورق بگیرید.

پتینه کاری با پارچه

برای این روش از پتینه کاری باید یک پارچه کهنه را در نظر بگیرید و آن را مچاله کنید و بعد آن را نیز به رنگ آغشته کنید و آن را به صورت ضربه ای به دیوار بزنید تا طرح چروک را روی دیوار اعمال کنید، البته به یاد داشته باشید که شما می توانید با مدل کشیدن پارچه روی سطح مورد نظر طرح مورد نظرتان را ایجاد کنید، به عنوان مثال شما می توانید با کشیدن پارچه روی سطح مورد نظر طرهایی خاص را روی آن اجرا کنید.

رنگ ‌برداری در پتینه کاری

یکی از تکنیک های پتینه کاری رنگ برداری می باشد، در این مورد شما باید با یک کاردک به جان دیوار ها بیافتید و قسمتی از آنها را پاک کنید، البته اصولا این روش را برای دیوار های قدیمی و کهنه تر انجام می دهند اما اگر بخواهید می توانید این تکنیک را روی دیوار هایی که تازه رنگ زده شده اند نیز انجام دهید برای این کار بهتر است رنگ دیوار های شما هنوز خشک نشده باشد و در آن صورت می توانید با استفاده از یک پارچه خیس این تکنیک را اجرا کنید یعنی آن را روی قستی از رنگ هایی که هنوز خشک نشده اند بکشید و آنها را پاک کنید و به دیوار خود نمایی کهنه و زیبا ببخشید. برای اطلاع از پتینه کاری روی سفال با ما همراه باشید.

پتینه کاری روی شیشه

یکی از دیگر کاربرد های پتینه کاری روی شیشه می باشد شما با این روش می توانید ظروف خانه خود را از یکنواختی در بیاورید و آنها را هرچه زیبا تر کنید، شما می توانید با پتینه کار ی روی شیشه به شیشه ها حس سنگی بودن را القا کنید، می توانید آنها را به صورت برنز رنگ آمیزی نمایید. به عنوان مثال شما می توانید با پتینه کاری یک گلدان ساده شیشه ای آن را به یک اثر هنری زیبا تبدیل کنید، جالب است بدانید پتینه کاری روی شیشه می تواند تاثیر زیادی روی نمای ساختمان ها داشته باشد، بسیاری از ساختمان های قدیمی شیشه های خود را با استفاده از پتینه کاری به حالت رنگی در می آورده اند.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top