ساخت چسب پی یو

28 اردیبهشت

انواع چسب

امروزه یکی از بیشترین موادی که مورد استفاده قرار می گیرد چسب ها هستند چرا که این چسب ها هستند که می توانند هر چیزی را به یکدیگر متصل کنند. امروزه با اینکه چسب های مختلفی از جمله چسب ورق طلا در بازار وجود دارند می توان هر چیزی را به چیزی دیگر چسباند، برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید. در دنیای امروزی به غیر از آنکه برای هر کاری چسب مخصوص آن نیز تولید شده است در این چسب ها راهنمایی برای استفاده از آن وجود دارد که ما با خواندن آنها می توانیم عملیات چسباندن خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. ما حتی می توانیم با استفاده از اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد خودمان چسب مورد نظر خود را بسازیم. به عنوان نمونه ما در این مقاله در رابطه با ساخت چسب پی یوبرای شما آورده ایم. بهتر است بدانید ایران در ساخت چسب بسیار پیشرفته می باشد به طوری که بسیاری از چسب های ایرانی توانایی رقابت با انواع خارجی خود را دارند و در بعضی موارد دیده می شود که نوع ایرانی آنها از نوع خارجی آنها خیلی بهتر است از این رو ایران صادر چسب نیز دارد. جالب است بدانید نخستین وسیله ای که انسان به عنوان چسب از آن استفاده کرد خون بود ولی از آنجا که چسبندگی مناسبی نداشت خیلی زود جایگزین مناسبی برای خود پیدا کرد. یکی از دیگر مواد چسب دار اولیه که بشر توانست آنها را کشف کند مواد قندی به عنوان مثال شیره برخی از گیاهان و صمغ ‌آن ها بوده است و همچنین مواد نشاسته ای یکی از دیگر مواد برای چسباندن بودند که کارآیی داشتند و بعد از آنها سقز کشف شد. در کتابهای گذشته آمده است که رومیان قدیمی برای ساخت کشتی ها از سقز بهره می بردند که از یکسری از درختان ترشح می شده است. بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه انسان پی برد که از دیگر مواد چسب دار طبیعی می تواند بهره ببرد مانند : عسل، موم، تخم مرغ و مواد ژله ای که بیشتر از ماهی ها و شاخ حیوانات گرفته می شد و در نهایت بعد از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی با پیشرفت علم و صنعت دیگر انسان توانست به تکنولوژی هایی برای استخراج و پالایش مواد نفتی دست پیدا کند که این در واقع انقلاب بزرگی برای صنعت چسب به حساب می آید. این چسب ها که از این مشتقات نفتی و قطران چوب حاصل می شوند دارای کیفیت بی نظیری هستند.

ساخت چسب پی یو

ساخت چسب پی یو تقریبا از ساخت همه چسب ها ساده تر است. و جالب آنکه برای ساخت این چسب به ابزار زیادی نیاز پیدا نخواهید کرد. در این پاراگراف می خواهیم در رابطه با مزایای این چسب با شما صحبت کنیم. قدرت این چسب در حفظ ویسکوزیته طولانی مدت بسیار بالا است، یکی از دیگر خصوصیات این چسب عدم زرد گرایی می باشد، یکی از دیگر عوامل در این مسئله پایداری دما بالا می باشد و همچنین به یاد داشته باشید این چسب بدون مواد سمی و بنزین می باشد. روش مصرف این چسب به این صورت است که در ابتدا باید روی سطحی را که می خواهید این چسب را اعمال کنید حسابی سمباده بزنید تا عاری از هرگونه چربی و گرد و غبار شود، بعد از آن می توانید دو طرف کار را با چسب پی وی آغشته نمایید و صبر کنید تا این چسب ها خشک شوند. حالا وقت آن است که از اشعه مادون قرمز یا پرس گرم برای خشک کردن کار بهره ببرید. به یاد داشته باشید که قطعه چسبانده شده اگر 2 تا 3 روز در دمای اتاق بدون حرکت بماند به بیشترین میزان چسبندگی خود می رسد. برای آنکه بهترین نوع چسبندگی را تجربه کنید بهتر است موارد زیر را رعایت فرمایید. غلظت و رقیق بودن چسب بر حسب کار یکی از عوامل مهم است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. یکی از دیگر عوامل مواثر در چسبندگی این چسب دمای متعادل می باشد. در ضمن به یاد داشته باشید که چسب پی یو PU را باید از آتش و دمای خیلی پایین دور نگهدارید. اگر چسب پی یو PU روی پوست شما ریخت، حتما آن را با آب شستشو دهید. برای اطلاع از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز با ما همراه باشید.

ساخت میز

برای ساخت میز شما باید اول نوع میز دلخواه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما میزی شیک و خاص با رزین می خواهید حتما به خرید رزین اپوکسی شفاف نیاز پیدا خواهید کرد. اما اگر شما علاقه زیادی به چرم دارید، می توانید خرید وسایل چرم دوزی خود را برای میز دلخواه تان یا صندلی های دور آن را به هنری آنلاین بسپارید. ساخت میز ها با توجه به نوع میزی که شما می خواهید بسازید می تواند آسان یا مشکل باشد اما حتما با دیدن یک دوره نجاری و یا کار با ماده ای که می خواهید از آن در ساخت میز بهره ببرید از پس کار بر خواهید آمد.

چسب چوب

چسب چوب یکی از کاربردی ترین چسب ها  برای متصل کردن قطعات چوبی به یکدیگر می باشد که در انواع ۵۰۰ گرمی و ۱ کیلویی، حلبی و گالونی در بازار وجود دارد. اما چسب چوب تنها برای چسباندن قطعات چوبی کاربرد ندارد بلکه برای کاربردهای دیگری همچون چسباندن کاغذهای مقوایی و تکه های مجسمه نیز کاربردی است. یکی از خصوصیات این چسب این است که خیلی دیر می چسبد و خشک می شود از این رو شما می توانید با خیال راحت و با صبر و دقت کافی دو تکه را به یکدیگر بچسبانید. حلال این چسب آب می باشد از این رو اگر در حین کار چسب با انگشتانتان درگیر شود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. چسب چوب ها در دو رنگ سفید و بی رنگ در بازار موجود می باشند. البته به یاد داشته باشید که چسب چوب ناسالم به شکل ژله در می آید و روی آن آب می افتد و استفاده از آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. بهتر است قبل از خرید چسب از تاریخ مصرف آن اطمینان حاصل فرمایید.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top