آموزش ساخت گل چینی

04 تیر

روش ساخت گل رز با خمیر گل چینی

خرید وسایل چرم دوزی را به سایت معتبر هنری آنلاین بسپارید. در ابتدای کار اشکی را با چسب چوب به ساقه متصل می کنیم، بهتر است صبر کنید تا این مغزی خشک شود تا بع راحت تر گلبرگ ها را به آن متصل کنید. رنگ خمیر گل رز را در ابتدای کار سفید می زنیم و در ادامه کار اگر مایل بودید می توانید رنگ دیگری را به آن اضافه کنید، این کار را به این علت انجام می دهیم که رنگ ما ملایم باشد. ما در این آموزش کمی رنگ قرمز شماره 5 به آن اضافه کرده ایم. برای ساختن گل به چهار ردیف گلبرگ نیاز داریم.

حالا دو گلوله ی کوچک از خمیر را بر می داریم واز آن دو اشک هم اندازه درست می کنیم و با استفاده از ابزار شماره 11 اول آن را باز می کنیم و بعد از آن لبه ی گلبرگ ها یی را که پیش تر آماده کرده ایم را حالت می دهیم و به آن ها وصل می کنیم.

در ابتدای کار اشک اول را از طرفی روی مغزی خود سوار می کنیم و بعد از آن بقیه گلبرگ هایمان را دور تا دور آن می چینیم، این کار را به طوری انجام می دهیم که مغزی ما دیده نشود. حالا اشک دوم خود را با مقداری فاصله دور اشک اول می چینیم، حالا می توانید خمیر های اضافی را از کار جدا کنید. در حال حاضر ردیف اول ما کامل شده است. اگر می خواهید غنچه های بسته بسازید بدانید که تا همین مرحله برای شما کافی می باشد. اما اگر گل می خواهید مراحل را با ما ادامه دهید. می رویم سراغ ردیف دوم این ردیف دارای 3 گلبرگ و با اشکی بزرگتر می باشد آنها را به صورت قبل شکل می دهیم به یاد داشته باشید که در این مرحله سر هر گلبرگ زیر قبلی قرار می گیرد. ردیف دوم که تمام شد برای درست کردن غنچه نیمه باز تا همین مرحله کافی است. ردیف 3 و 4 را نیز به همین صورت ادامه می دهیم. گل شما آماده است اجازه دهید تا کمی خشک شود و بعد از آن کاسبرگ ها را بچسبانید.

آموزش ساخت گل چینی

گل چینی یکی از هنر هایی است که طرفداران زیادی را دارد، این هنر در 10 سال پیش بسیار پر طرفدار تر از اکنون بود اما هنوز هم پر طرفدار است، از این رو ما امروز این آموزش را برای آموزش ساخت گل چینی برای شما آماده کرده ایم و امیدواریم که از آن لذت ببرید. جالب است بدانید با خمیر گلسازی به غیر از گل های زیبایی که می سازند می توانند اشکال و حتی صورت نیز بسازند در واقع این یک خمیر است که در دست شما قرار می گیرد تا هر شکلی را که می خواهید با آن بسازید. به یاد داشته باشید که خمیر گلسازی در مجاورت با هوا خشک می شود از این رو بهتر است آن را جایی قرار دهید تا خشک نشود. برای تزئین کارتان می توانید از ورق طلا استفاده کنید، برای خرید چسب ورق طلا با ما همراه باشید.

طرز تهیه خمیر گلسازی

برای تهیه خمیر گلسازی شما به یک لیوان چسب چوب به همراه یک لیوان نشاسته ذرت الک شده نیاز دارید، این دو را به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. حالا یک کیسه را به عنوان مثال یک کیسه فریزر را با وازلین چرب کنید و موادی را که درست کرده اید در آن بریزید و در آن را ببندید. این کیسه فریزر را 3 تا 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید. بعد از آنکه از آب بیرون آوردیم کمی به آن فرصت می دهیم تا سرد شود و با دستانمان که پیش تر با وازلین چرب کرده ایم این خمیر را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. هر چه بیشتر ورز دهید خمیر بهتری خواهید داشت، تنها دقت کنید که خمیر شما خشک نشود. در ادامه با آموزش ساخت گل چینی در خدمت شما هستیم. برای خرید رزین اپوکسی شفاف با ما همراه باشید.

وسایل لازم برای ساخت گل چینی

  • خمیر گلسازی(پیش تر طرز تهیه آن را توضیح داده ایم)
  • رنگ سفید تیتانیوم
  • سیم روکش دار به مقدار کافی
  • ابزار شماره 11
  • رنگ قرمز با شماره 5
  • رنگ سبز با شماره 37

ساخت کاسبرگ گل رز مینیاتوری

برای کاسبرگ گل از پنج اشک استفاده می کنیم درواقع طرفین آن را قیچی می کنیم. برای غنچه ها نیز به همین روش عمل می کنیم اما تنها از 3 اشک استفاده می کنیم. خمیر را سفید می کنیم و آخر کمی سبز به آن اضافه می کنیم، البته شما اگر مایل باشید می توانید از اول از خمیر سبز استفاده کنید. رنگ آمیزی این گل به این صورت است که در ابتدا رنگ قرمز شماره 1 را به آرامی روی گلبرگ ها می زنیم سعی کنید نقاط مرکزی پر رنگ تر باشد. برای برگ ها از رنگ سبز 37 با کمی نارنجی استفاده می کنیم. به یاد داشته باشید که در هر مرحله بعد از رنگ زدن رنگ را بعد از زدن با اسفنج پاک کنید تا کار طبیعی تر به نظر برسد. برای اطلاع و خرید ابزار ساخت زیورآلات دست ساز نیز با ما همراه باشید.

ساقه زدن گل رز مینیاتوری

  • در ابتدای کار هر 3 برگمان را روی یک ساقه قرار می دهیم
  • هر یک غنچه را به همراه یک برگ سه تایی به ساقه با نخ می پیچیم سپس روی آن را با خمیر می پوشانیم.
  • برای ساقه ی اصلی گل از 3 سیم روکش دار که شماره ی آنها 7 می باشد استفاده می کنیم.
  • کارتان را از غنچه ی بسته شروع کنید.
  • باید ساقه ی گل اصلی ما در مرکز ساقه ی اصلی سفت شود.
  • ترتیب زدن ساقه ها به این صورت است :
  • غنچه بسته که در بالای ساقه قرار دارد.
  • غنچه ی بسته و غنچه ی نیمه باز را بعد آن می زنیم.
  • حالا نوبت به گل در مرکز ساقه رسیده است.
  • دوباره غنچه ی بسته و غنچه ی نیمه باز که در کنار ساقه ها قرار دارد.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top