رزین اپوکسی یا کمیو رزین 190 میل غلیظ

واحد : گرم                                درصد ترکیب : دو به یک

وزن رزین : 140 گرم                    نوع رزین : غلیظ

وزن هاردنر : 70 گرم                    محصول : شرکت دانکار

رزین و هاردنر در یک بسته قرار دارد

ظرف بزرگ حاوی رزین و ظرف کوچک حاوی هاردنر است

کیفیت مناسب محصول ، شفاف و بدون زردی

موجودی: 278 عدد
99,500 تومان

رزین یک مایع دو جزئی شامل رزین و هاردنر است

نسبت ترکیب رزین و هاردنر دو به یک است یعنی هر مقداری که رزین استفاده می کنیم باید نصف آن مقدار

هاردنر استفاده شود در صورتی که نسبت رزین به هاردنر به درستی ترکیب نشود رزین هیچ گاه خشک نخواهد شد

طریقه مصرف : 

به مقدار مورد نیاز رزین را داخل ظرف بریزید و نصف همان مقدار هاردنر اضافه کنید و ترکیب را به آرامی به مدت 

3 الی 4 دقیقه مخلوط کنید سپس اجازه دهید 2 الی 3 دقیقه بی حرکت باشد تا حباب های هوای آن ناپدید شود .

توجه داشته باشید هنگام مخلوط کردن رزین و هاردنر وسیله ای که با آن ترکیب را هم میزنید از پایین به بالا و 

به صورت یکنواخت انجام دهید تا مانع شکل گیری حباب شود .

در هنگام استفاده اگر باز هم حباب مشاهده کردید میتوان به وسیله فندک حباب ها را از بین برد.

برای ساخت زیر لیوانی و ظروف رزینی می توان از قالب سیلیکونی رزین و رنگ های مخصوص رزین مانند

رنگ پودری،جوهری،میکروبی،خمیری و ... استفاده کرد .

پیشنهاد خریدارن

قاب گردن اویز کد:137
6,000 تومان
قاب گردن آویز کد:001
8,000 تومان
قاب گردن آویز کد:120
8,000 تومان
قاب گردن آویز طلایی کد:151/1
4,500 تومان
اکلیل پودری طلایی کد:PR013
5,000 تومان
مطالب مرتبط
آموزش نقاشی سه بعدی با رزین

نکات نقاشی با رزین

در این بخش قصد داریم که چند نمونه از نکات آموزش نقاشی سه بعدی با رزین را به شما متذکر شویم، اولین قدم برای انجام این کار هنری تهیه وسایل مورد نیاز برای این کار است، برای خرید ابزار کار های هنری با سایت هنری آنلاین همراه باشید. به یاد داشته باشید که برای کار با رزین باید مراقب باشید و امنیت کار را در نظر داشته باشید چرا که این ماده اگر با پوست دست شما در تماس باشد می تواند خطرناک باشد، از این رو یکی از ابزار هایی که شما برای کار نیاز دارید دستکش و ماسک می باشد در ضمن به یاد داشته باشید که بهتر است یک اتاق دیگر را برای کار انتخاب کنید تا گاز این مواد شما و دیگران را دچار مشکل نکند.

اما حالا می رسیم به وسایلی که برای کشیدن و ساخت این نقاشی نیاز دارید، این موارد شامل : رزین، لیوان یکبار مصرف، چوب بستنی، ظرفی برای مخلوط کردن ملات، قلم نقاشی، سشوار یا تفنگ حرارتی، رنگ آکریلیک و قاب چوبی می باشند.

به یاد داشته باشید که اگر می خواهید ضخامت هر لایه از رزین را با دقت محاسبه کنید، باید در ابتدای کار حجم ظرف مورد نظر را در نظر داشته باشید و ضخامت لایه را انتخاب کنید.

در این مرحله می رسیم به ریختن رزین و از بین بردن حباب های آن، باید رزین را روی سطح مورد نظر خود بریزید توجه داشته باشید که رزین به همه جای آنها برسد، بعد از اینکه رزین را اعمال کردید متوجه می شوید که حباب ها ظاهر شده اند، برای از بین بردن آنها سشوار را با درجه پایین روی آنها میگیریم دقت داشته باشید که سشوار را با مدت زمان طولانی در یک قست نگه ندارید چرا که موجب می شود رزین شما بسوزد یا می تواند رزین را دچار خم شدگی کند.

مرحله بعدی این است که زمانی که رزین را به سطح مورد نظر اعمال کردید و حباب گیری آن را انجام دادید آن را بپوشانید تا گرد و خاک بیشتری وارد آنها نشود، من اصولا برای این کار از تی شرت های قدیمی استفاده می کنم.

آموزش نقاشی سه بعدی با رزین

یکی از انواع کار های هنری که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، آموزش نقاشی سه بعدی با رزین است. برای ساخت این نقاشی ها حتما باید خرید رزین اپوکسی شفاف را انجام دهید، این نقاشی های سه بعدی به قدری زیبا و واقعی هستند که باور اینکه آنها نقاشی هستند سخت می شود، به یاد داشاه باشید که برای این نوع از نقاشی ها باید در نقاشی و طراحی با قلم توانمند باشید تا بتوانید به خوبی از پس آن بر بیایید. در این آموزش ما یکی از نقاشی های سه بعدی با رزین را که ساده هست را انتخاب کرده ایم.

مواد و ابزار مورد نیاز

  • رزین
  • رنگ آکریلیک
  • پالت رنگ
  • قلمو

برای شروع کار ابتدا به میزان لازم رزین را در کف ظرف مورد نظرمان می ریزیم و صبر می کنیم تا خشک شود و به شکل شیشه در بیاید، حالا روی این سطح شیشه ای شروع به کشیدن گل می کنیم، می توانید در این مرحله ساقه و قسمت هایی از برگ گل ها را بکشید، چرا که این لایه حتما پایین ترین لایه می باشد، حالا باز هم به این نقاشی زمان میدهیم و وقتی که کاملا خشک شد می توانیم یک لایه دیگه رزین را روی آن بریزیم، وبعد از خشک شدن رزین لایه دوم دوباره شروع به کشیدن گل ها می کنیم با این تفاوت کهدر این مرحله سعی می کنیم که برای گل ها سایه بزنیم تا بعد پیدا کنند، در مرحله بعدی نیز دوباره بین گلبرگ هایی را که خالی مانده است را با گلبرگ های سفید پر می کنیم. برای کشیدن هر لایه گلبرگ ها سعی کنید گلبرگ های زیرین را نپوشانید و اجازه دهید که آنها قابل مشاهده باشند، در لایه آخر که پس از خشک شدن رزین انجام می شود بیشتر روی مرکز گل ها یمان تمرکز می کنیم و سعی می کنیم بیشتر با رنگ نارنجی و زرد به آن سایه بدهیم. در لایه نهایی می توانید روی گل هایتان رگ هایی را ایجاد کنید تا طبیعی و زیبا تر به نظر بیایند.

نقاشی سه بعدی به عنوان هدیه

همراهان گرامی جالب است بدانید یکی از دیگر کاربرد های این نقاشی های سه بعدی این است که می توانند یکی از جذاب ترین کادو ها برای عزیزانتان باشند و شما می توانید با هدیه دادن آنها به نزدیکانتان یک اثری هنری دست ساز را به آنها هدیه کنید برای اطلاع از دیگر هدایای تبلیغاتی با ما همراه باشید. این هدایا می توانند برای کسی که آن را دریافت می کند با ارزش باشد چرا که خود شما با دستانتان آنها را ساخته اید از این رو سلیقه و دستان شما در ساخت این اثر هنری دخیل هستند و حتما ارزش کادو را بیشتر می کنند.

رزین اپوکسی شفاف چیست و چه کاربردی دارد؟

 

رزین های زیادی وجود دارند اما در میان این خانواده بزرگ رزین اپوکسی بیشترین استفاده را دارا می باشد. این نوع رزین به علت خواص مکانیکی زیادی که دارد و همچنین مقاومت زیادش در برابر تخریب های محیطی و مسائل بیرونی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. رزین اپوکسی به عنوان یک رزین مقاوم و با کیفیت در صنعت لمینیت بسیار مورد استفاده است و کارآیی دارد. این رزین در برابر آب نیز بسیار مقاوم است. همچنین رزین اپوکسی برای ساخت بدنه قایق بسیار کاربردی می باشد. اپوکسی شفاف برای ساخت قطعات تزئینی و همین طور ساختمان بسیار کارآیی دارد. برای خرید رزین اپوکسی شفاف دقت لازم را به خرج دهید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل فرمایید. 

مقدمه ای درباره رزین اپوکسی شفاف

امروزه در بسیاری از تولیدات از رزین اپوکسی شفاف استفاده می شود. این ماده برای ساخت انواع قطعات تزئینی کاربرد دارد. همچنین ما یک نوع رزین اپوکسی شفاف داریم که در صنایع کامپوزت و هوا فضا کاربرد دارد. اما بیشتر با این ماده بدلیجات می سازند و همچنین برای ساخت میز با ترکیب چوب و رزین از این ماده بهره می برند. نکته ای که وجود دارد، در رابطه با خرید رزین اپوکسی شفاف این است که باید به کیفیت آن توجه لازم را داشته باشید چرا که کیفیت آن و همچنین اصل بودن محصول تاثیر مستقیم روی شفافیت کار دارد. و همینطور به یاد داشته باشید که سرما ممکن است رنگ وسیله اپوکسی شما را کدر کند و شفافیت آن را کم کند ولی این شفافیت با گرما به وسیله شما برخواهد گشت.

کاربرد اپوکسی شفاف

موادی که از اپوکسی ها ساخته شده اند بسیار گسترده اند از این رو کاربرد آنها نیز بسیار گسترده است. ولی از مهم ترین کاربرد آنها می توان از اهمیت آنها در ساخت رنگ اپوکسی، ساخت موادی چون چسبها، کفپوش اپوکسی، کامپوزیتها و تقویت‌ کننده‌ها نام برد. خرید رزین اپوکسی شفاف را به شرکت های مطمئن که تنها مواد اصل می فروشند بسپارید. ساختار شیمیایی اپوکسی ها به گونه ای است که می توان با آنها بسپارهای گوناگونی با خواص بسیار زیاد و متفاوت تولید کرد. دلیل برتری اپوکسی ها نسبت به باقی رزین ها مقاومت شیمیایی و گرمایی، چسبندگی، خواص عالی مکانیکی، و مقاومت الکتریکی آنها می باشد. اپوکسی ها در موارد زیر کاربرد های فراوانی دارند :

  • رنگ‌ ها و پوشش ها
  •  چسب‌ها
  • قالب‌های صنعتی و کامپوزیتها
  • سامانه‌های الکتریکی و الکترونیک
  • مصارف خانگی و دریایی
  • هوافضا
  • زیست ‌شناسی
  • هنر
  •  کفپوشهای دکوراتیو
  • کفپوش اپوکسی گرانیت
  •  کفپوشهای صنعتی
  • مصارف بیمارستانی و بهداشتی و مخابراتی

مراحل پخت اپوکسی

زمان قابل اعمال (حالت مایع)

به مدت زمانی گفته می شود که مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر همچنان مایع هستند و در واقع قابلیت اعمال به کار را دارند. کلیه اقدامات برای اعمال باید در این بازه زمانی صورت پذیرد. چرا که بعد از مدت زمانی مایع به شکل جامد در می آید و شکل قالب یا ظرفی که توی آن ریخته شده را به خود می گیرد.

پخت اولیه (حالت ژل)

در این حالت مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر شروع به سفت شدن کرده اند و حالت چسبناکی به خود گرفته اند. در این مرحله آنها دیگر قابلیت اعمالشان را از دست داده اند. اما اگر نیاز به اعمال لایه دوم وجود داشته باشد در این مرحله انجام می شود.  

پخت نهایی (حالت جامد)

در این مرحله مخلوط کاملا به شکل جامد در آمده است و قابلیت شکل دهی و ساب پذیری را دارا است. پس از سپری شدن هفت روز مخلوط اپوکسی 95 درصد مقاومت نهایی خود را به دست آورده است. از این رو در این مرحله می توانید کلیه گیره‌ها و فیکسچرها را جدا کنید.

 

منبع: هنری آنلاین

 

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top