پتینه کاری دیوار به شکل آجری

08 خرداد

پتینه کاری

پتینه کاری انواع مختلفی دارد از جمله پتینه کاری روی چوب و پتینه کاری روی شیشه. جالب است بدانید خوردگی زمانی که روی فلز یا مس باشد با رنگ سبز همراه است که به آن نوعی پتی کاری می گویند. این ماده بر روی اجسام فلز و مس ایجاد شده و می‌تواند مانع از خوردگی بیشتر آنها شود که به اصطلاح به آن لایه محافظ در برابر خوردگی می گویند. پتینه کاری نیز هنر کهنه کاری می باشد و این کار را به این صورت انجام می دهد که با بهره برداری از اجسام و انجام کار های هنری روی آنها ایجاد بافت و رنگ می کند و درواقع نمایی کهنه را به سطح کار اضافه می کند. اصولا در هنر پتینه کاری با کمک رنگ هایی که پوشانندگی دارند، تیره کننده ها، روشن کننده ها، مات کننده ها، اشیای فرسوده وکهنه یا قدیمی می سازند. در ادامه آموزش پتینه کاری دیوار به شکل آجری را برای شما نوشته ایم.

 

پتینه کاری دیوار به شکل آجری

در این بخش نوعی پتینه کاری روی دیوار را برای شما نوشته ایم. برای این کار ابتدا سطح مورد نظر را بند کشی می کنیم این کار را می توانید با استفاده از چسب های کاغذی انجام دهیم، برای این کار می توانید از خط کش استفاده کنید تا مرتب بند کشی شوند. بعد از بند کشی مواد را (که می تواند متشکل از مواد دیوار باشد یا می توانید از مواد چسب کاشی باشد) را روی تمام سطح کار می کشیم، نحوه مالیدن این مواد روی دیوار از بالا به پایین است. بگذارید روی کارتان موج داشته باشد سعی نکنید سطحی صاف را بسازید. حالا حدودا 15 دقیقه به کار فرصت دهید تا خشک شود، بعد از آن می توانید چسب ها را از کار جدا کنید و ببنید که دیوار به شکل آجری شکل در آمده است. حالا زمان رنگ آمیزی رسیده است می توانید با استفاده از رنگ های اکریلیک آجر ها و بند ها را رنگ آمیزی کنید، به یاد داشته باشید خاصیت رنگ اکریلیک این است که بعد از آنکه خشک شد ممکن است سفیدی ها بیرون بزند از این رو دوباره رنگ را به سطح کار اعمال کنید، می توانید برای مقاومت و نگهداری بیشتر روی سطح کار پرایمر بزنید. این هم از آموزش پتینه کاری دیوار به شکل آجری که برای شما آماده کرده ایم.

بهترین رنگ‌ اتاق خواب

بعد از بحث پتینه کاری دیوار به شکل آجری به انتخاب رنگ برای اتاق خواب می رسیم. رنگ آبی در همه تناژ ها یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ آمیزی اتاق می باشد. چرا که بر اساس علم روانشناسی رنگ آبی و تمامی طیف های آن برای ما احساس آرامش و و خونسردی را در ما تقویت می کنند، از این رو حتما کیفیت خواب شما را بالا می برند، طبق تحقیقات انجام شده خوابیدن در اتاق خواب های آبی به شما این امکان را می دهد که به خواب عمیق فرو بروید و درصد دیدن کابوس های شما را پایین می آورند. میانگین میزان خواب در یک اتاق آبی رنگ 8 ساعت می باشد. زرد یک رنگ گرم و آرامشبخش و یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ اتاق خواب می باشد. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ‌های آبی و زرد و سبز برای اتاق خواب یک انتخاب ترکیبی عالی است. برای پتینه کاری روی سفال با هنری آنلاین همراه شوید. 

بدترین رنگ‌ برای اتاق خواب

یکی از رنگ هایی که اصلا برای اتاق خواب مناسب نمی باشد رنگ بنفش می باشد با اینکه این رنگ یکی از رنگ های اشرافی و لوکس است اصلا انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نمی باشد. این رنگ موجب می شود یا شما بیشتر کابوس ببینید و حتی اجازه نمی دهند خواب شما وارد مرحله RAM یا همان مرحله خواب عمیق شود. از این رو طبق تحقیقات انجام شده میزان خواب در اتاق های بنفش رنگ بسیار پایین تر است و حدودا 6 ساعت می باشد. اگر رنگ اتاق شما بنفش است و فعلا قصد تغییر آن رنگ را ندارید می توانید از تلفیق آن با رنگ های گرم مثل نارنجی و سبز و زرد بهره ببرید، تا کمی محیط اتاق را برای خواب نیز مناسب تر کنید. یکی از دیگر رنگ هایی که برای اتاق خواب اصلا مناسب نمی باشد، رنگ قهوه ای می باشد. رنگ قهوه ای رنگ غم و افسردگی است از این رو اصلا رنگ مناسبی برای اتاق نمی باشد. میانگین ساعات خواب مفید در یک اتاق خواب قهوه‌ای رنگ ۶ ساعت و پنج دقیقه می باشد. رنگ قرمز نیز یکی از دیگر رنگ هایی است که برای اتاق خواب مناسب نمی باشد چرا که رنگ قرمز نشان دهنده خطر و نشاط است از این رو فضایی را در اتاق خواب شما حاکم می کند که اصلبا برای خواب مناسب نیست. اتاق خواب همانطور که از اسمش مشخص است جایی است برای استراحت و همینطور تجدید انرژی ما اما رنگ قرمز موجب می‌شود شما انرژی تان بیشتر شود و از این رو شما نمی توانید به راحتی به خواب بروید و حتی اگر به خواب بروید ممکن است کابوس هایی را تجربه کنید. 

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top