رنگ نگینی کد 558 آبی آسمانی

واحد : عدد                            رنگ : آبی آسمانی

حجم : 25 میل                      نوع رنگ : مات

تولید : شرکت کادنس             حلال : آب

ساخت ترکیه

موجودی: 33 عدد
44,000 تومان

نقطه کوبی یا نقاشی نقطه ای هنری زیبا برای تزیین ظروف سفالی، شیشه ای، چوبی و حتی تزیین پارچه است.
ماده اصلی در آموزش نقطه کوبی لاینر یا دور گیر است که در ویترای یا نقاشی روی شیشه هم استفاده می شود.
این تکنیک را می شود روی شیشه ، چینی ،چوب، سفال و یا حتی سنگ و پارچه انجام داد.
ماده اصلی نقطه کوبی لاینر یا دور گیر است که در ویترای یا نقاشی روی شیشه هم استفاده می شود.

پیشنهاد خریدارن

رنگ نگینی کد 551 زرد لیمویی
44,000 تومان
رنگ نگینی متالیک کد 580 صدفی
44,000 تومان
رنگ نگینی کد 570 فیروزه ای
44,000 تومان
رنگ نگینی متالیک کد 583 طلایی
44,000 تومان
رنگ نگینی کد 555 سبز نعنایی
44,000 تومان
مطالب مرتبط
آموزش نقطه کوبی

آموزش نقطه روی سفال

ظرف سفالی خود را سمباده بزنید و خاک آن را بگیرید تا تمام ناصافی های کار از بین برود. مخلوط چسب چوب و آب را جوری بسازید تا مانند غلظت شیر شود، حالا آن را با استفاده از قلمو روی سفال بزنیم که رنگ اکرلیک کمتر استفاده شود. بهترین چسب چوب برای این کار آنهایی است که بد از گذر زمان کاملا بی رنگ می شوند. حالا با رنگ اکرلیک ظرف را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید. به یاد داشته باشید که رنگ های اکریلیک زمانی که خشک می شوند رنگ شان تیره تر می شوند از این رو در انتخاب رنگ دقت لازم را به خرج دهید. خرید رنگ اکریلیک خود را به شرکت های معتبر بسپارید، البته شما برای خرید رزین اپوکسی و خرید چسب ورق طلا نیز می توانید با هنری آنلاین همراه باشید. بعد خشک شدن ظرف مرکز آن را پیدا کنید، خطوطی را به عنوان خطوط راهنما قرار دهید و شکل خودتان را  با مداد کمرنگ بکشید. برای کشیدن طرح رو سفال نیاز به الگو داریم طرح دلخواه را روی کاغذ می کشیم و بعد از آن با استفاده از قیچی برش میزنیم و بعد از آن طرح را روی سفال منتقل می کنیم. اگر بخواهید روی شیشه طراحی کنید می توانید طرح خودتان را پشت آن قرار دهید و به راحتی روی شیشه را از روی آن طراحی کنید. به یاد داشته باشید که برای الگو می توانید از طرح ترمه استفاده کنید چرا که این طرح برای نقطه کوبی بسیار زیبا و مناسب است. وسط ظرف سفالی را پیدا می کنیم و خط افقی و عمودی روی آن می کشیم. اگه طرح های خلوط دوست دارید تعداد خطوط خود را کم کنید. فشار دستتون رو تنظیم کنید و سعی کنید این فشار جوری باشد که نه پررنگ که پاک کردنش سخت بشه نه خیلی کمرنگ که نتوانید طرح را پیدا کنید. اگه تست نکنید ممکنه با نقطه اول هوایی که می گیره با فشار خارج میشه و کارتون خراب میشه و باید کلی وقت بزارین تا کاملا تمیز شه. حالا می توانیم شروع  به کار کنیم، برای شروع به یاد داشته باشید که همیشه از مرکز شروع کنید و یه گل را در آنجا بگذارید تا منظم ادامه پیدا کند.

نقطه کوبی

نقطه کوبی یا نقاشی با نقطه یکی از تکنیک های نقاشی بوده است که توسط بسیاری از هنرمندان مطرح و معروف مورد استقبال قرار می گرفته است. در این گونه آثار تنها با استفاده از نقطه یک نقاشی را تکمیل می کنند. آنها حتی سایه و روشن ها را با همین نقطه ها به نمایش می گذارند و این به این صورت است که در آن نقاط خاص سایز نقطه ها را زیاد یا کم می کنند یا میزان تراکم نقطه ها را در آن قسمت کم و یا زیاد می کنند. امروزه اما بیشتر از این هنر زیبا برای تزئین ظروف خام سفالی و سرامیکی بهره می برند و روش کار به این صورت است که ابتدا ظرف سفالی را با رنگ های اکریلیک کاملا رنگ می کنند و بعد از طرح را انتخاب می کنند، اصولا طرح هایی که برای نقطه کوبی استفاده می شود طرح های هندسی، اسلیمی و ماندلا می باشد. این طرح ها را روی بشقاب، کوزه و یا هر ظرف دیگری که مورد دلخواه است می کشند و بعد از آنکه کشیدن و طراحی تمام شد داخل آنها را با رنگ های اکریلیک و رعایت یک طیف رنگی نقاشی می کنند. بعد از این مرحله نوبت به دورگیری و نقطه کوبی می رسد، دور گیری آنها با استفاده از خمیر دورگیر صورت می گیرد و این کار دقیقا شبیه به نقاشی روی شیشه می باشد. حالا می رسیم به  نقطه کوبی، این کار نیز به روش های مختلف و با استفاده از قلم داتینگ، که ابزاری دست ساز است و البته خمیر دورگیر و تنها با رعایت چند نکته به راحتی قابل انجام است. یکی از دیگر آثار معروف در هنر نقطه کوبی انجام نقطه کوبی روی قلوه سنگ ها برای تزیینی کردن آنها می باشد که امروزه بسیار هم مرسوم شده است. مراحل انجام این کار نیز دقیقا مثل همان نقطه کوبی روی ظروف است به این صورت که ابتدا زیر کار را به رنگ های تیره در می آوریم و روی آنها نقطه کوبی را انجام می دهیم. در این مقاله آموزش نقطه کوبی را برای شما گذاشته ایم و سعی بر این داشته ایم بتوانیم شما را با تمام مراحل این کار آشنا کنیم. خرید وسایل چرم دوزی و اطلاع از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز خود را به هنری آنلاین بسپارید. 

آموزش نقطه کوبی

در ابتدای آموزش نقطه کوبی باید به شما بگوییم که برای این کار باید طرحی را برای خود انتخاب کنید، اون طرح را متناسب با سایز ظرف خود پرینت بگیرید. پرینت خود را برش بزنید و در زیر بشقاب خود با چسب بچسبانید و آن را فیکس کنید. حالا با استفاده از دورگیر یا همان لاینر در رنگ های دلخواه خودتان شروع به نقطه کوبی کنید. نقطه دوزی در عین سادگی کار بسیار حساسی می باشد و از روی الگوی خاصی باید انجام شود. در ابتدای کار باید دایره هایی را که روی کار و روی طرح مشخص است را با لاینر رسم کنید. به یاد داشته باشید که نقاط درشت و مرواریدی را با رنگ های سه بعدی سفید و صدفی لاینره می زنیم. بعد از آن می توانیم نگین ها و مروارید ها را روی سطح کار بچسبانید برای این کار بهتر است از چسب ua یا E8000 بهره ببرید. به یاد داشته باشید برای این کار بهتر است از نگین هایی که جنسی مرغوب دارند بهره ببرید و به هیچ وجه از نگین هایی که دارای کیفیتی پایین می باشند بهره نبرید. برای ایجاد اشک روی سطح کار ابتدا باید نقطه ها را در جاهای خودشان قرار دهید و بعد از آن با استفاده از جسمی نوک تیز آن را به سمتی که تکمیل کننده طرح می باشد بکشانید تا شبیه به اشک شود. به یاد داشته باشید که در ابتدای کار داخل بشقاب را طرح می دهند و وقتی طرح را دادند و خشک شد حالا دیگر می توان پش بشقاب را رنگ آمیزی و نقطه کوبی کرد.

  • مواد لازم برای نقطه کوبی

  • رنگ اکرلیک برای زمینه کار به رنگهای دلخواه ( اما سعی کنید از رنگ هایی که به هم مرتبط هستند استفاده کنید)
  • مداد
  • پاک کن
  • خط کش
  • دورگیر به رنگ های دلخواه
  • قلمو
  • پرگار
  • سمباده
  • ظرف سفالی

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top