زیورآلات دست ساز مفتولی

15 اسفند

مزایای زیورآلات دست ساز مفتولی

یکی از مزایای مهم زیورآلات دست ساز مفتولی این است که در ساخت آنها شما به هیچ گونه لحیم کاری و گرما دادن نیاز ندارید. یکی دیگر ازمزایای این بدلیجات این است که ابزار خاصی ندارند و شما با ابزار ساخت زیور آلات دست ساز ساده می توانید کلی بدلیجات و زیورآلات زیبا برای خودتان یا دوستانتان بسازید و به آنها هدیه کنید. از دیگر مزایای این محصول می توان از تنوع بالایی که در ساخت به شما می دهند نام برد، یعنی شما می توانید با یک تکنیک صد ها نوع بدلیجات بسازید. از طرفی شما می توانید با ساخت آنها یک کسب و کار کوچک را در خانه خودتان به راه بیاندازید. یکی از مواردی که زیبایی کار شما را بیشتر می کند به کار گیری سنگ های رنگی و یا قیمتی در ساخت این بدلیجات است.

زیورآلات دست ساز مفتولی

یکی از زیورآلاتی که دارای قدمت تاریخی است و زیبایی چشم گیری نیز دارد زیورآلات دست ساز مفتولی است. نام آنها زیورآلات مفتولی و یا بدلیجات سیم پیچ است. این بدایجات با استفاده از مفتول فلزات قیمتی و نیم قیمتی همچون طلا، نقره، مس یا برنج و یکسری ابزار ساخت زیور آلات دست ساز ساخته می شود. در این نوع بدلیجات به هیچ وجه از دستگاه جوش استفاده نمی شود و به جای آن با انواع پیچاندن و بافت مفتول های ضخیم و باریک ساخته می شود. این تابیدن و بافت مفتول ها انواع و اقسام متفاوتی دارد. جالب آنکه تاریخچه زیورآلات مفتولی به زمان سومری ها می رسد. این زیورآلات در کنار زیورآلات رزینی بیشترین طرفدار را دارند. آزادی عمل و تنوع زیاد این هنر موجب شده بعد از سالها بازهم این نوع زیورآلات طرفدار های خود را حفظ کرده اند.

آموزش ساخت زیور آلات

ما در این بخش آموزش می خواهیم ساخت یک دستبند اسپیرال زیبا با استفاده از مفتول و سنگ را به شما آموزش دهیم. از این پس آموزش های متنوعی را در رابطه با ساخت زیورآلات دست ساز برای شما می گذاریم. شما با استفاده از این آموزش ها می توانید آموزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و عمل یادگیری را شروع کنید. ما در این آموزش ها سعی کردیم تکنیک های مبتدی تا حرفه ای را بیاوریم و شما را با ابزار ساخت زیور آلات دست ساز آشنا کنیم. اما در ادامه آموزش ساخت زیورآلات دست ساز مفتولی را برای شما آورده ایم. برای این آموزش شما تنها به سیم مفتول برنجی و سنگ تراش خورده 10 نیاز دارید.

آموزش ساخت زیورآلات دست ساز مفتولی

در ابتدای کار مقداری از مفتول را از وسط خم کنید و سعی کنید با آن یک حلقه ی فنر دار بسازید، بعد از آن مهره سنگی رو از داخل آن رد کنید و در قسمت پایین مهره هم یک حلقه ی فنردار دیگه ایجاد کنید. ادامه ی مفتول رو بر روی مهره بپیچید. از هر دو طرف آن را بپیچانید و در ادامه ی مفتول هر دو طرف رو خم می کنیم و به جهت مخالف و به دور حلقه ی بالا و پایین مهره، یک دور می پیچیم بعد از آن اضافه ی مفتول رو با سیم چین می چینیم. مهره ی بعدی رو فقط تا مرحله ی دوم انجام دهید. و به مهره ی قبلی متصل کنید. برای مهره ی نوع سوم یک اسپیرال با مفتول درست کنید و مهره را از ادامه ی مفتول رد می کنیم و انتهای آن یک حلقه ی فنردار درست می کنیم و به سایر مهره ها وصل می کنیم و به همین ترتیب کار رو تا انتها ادامه می دیم. برای قفل دستبند می توانید یک قلاب اس بسازید و به انتهای دستبند وصل کنید. برای صاف کردن قلاب اس شکل مان بعد از ساخت قلاب اون رو با پتک صاف می کنیم. 

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top