ابزار ساخت زیورآلات برنجی

31 فروردین

ساخت زیورآلات دست ساز

ساخت زیورآلات دست ساز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از خانم های هنری که خانه دار هستند در خانه این زیورآلات را درست می کنند و به گردن خود می آویزند، حتی برخی از آنها ممکن است این زیورآلات را برای فروش بسازند و از ساخت زیورآلات دست ساز کسب درآمد نیز داشته باشند. ابزار ساخت زیورآلات دست ساز بسته به نوع زیورآلات و جنس آن می تواند متفاوت باشد. اما اگر بخواهیم چند مورد از اصلی ترین ابزار کار را نام ببریم باید به انواع میخ ها، حلقه های اتصال برای اتصال بین قفل و بست با زنجیر اشاره کنیم. برای انجام کارهایی چون سوار کردن سنگ ها، ابزار گوناگونی وجود دارد که به شما کمک می کنند این کار ها را بسیار سریع تر و راحت تر انجام دهید. همچنین برای زیبا تر کردن کار شما می توانید از خرج کار ها و مهره ها بهره ببرید. در ادامه چند مورد از ابزار ساخت زیورآلات برنجی را برای شما آورده ایم.

ابزار ساخت زیورآلات برنجی

  • قاب ها
  • خرج کار
  • بند و زنجیر
  • قیچی
  • چکش سرگرد
  • سنگ(برای تزئین)

زیورآلات برنجی

 در این چند سال اخیر زیورآلات متنوع و بسیاری مورد توجه قرار گرفته اند و اهمیت زیادی پیدا کرده اند و به همان اندازه درخواست های بیشتری پیدا کرده اند. یکی از فلزاتی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است فلز برنج است، این فلز آلیاژی از دو فلز مس و روی است، یعنی از ترکیب این دو فلز به وجود آمده است که البته بیشتر آن را مس  تشکیل داده است. اغلب زیورآلات برنجی دارای طراحی بسیار زیبا و خاص هستند و این به این علت است که فلز برنج یکی از فلزاتی است که انعطاف پذیری بالایی دارد. زیورآلات برنجی بسیار براق هستند از این رو در بسیاری از کشور ها طرفداران زیادی دارند. برنج زرد رنگ و نزدیک به طلایی رنگ می باشد. بسیاری از مردم بر این باورند که زیورآلات برنجی به آنها در بهبود متابولیسم بدن شان کمک می کند. یکی از دیگر مزیت های زیورآلات برنجی این است که ابزار ساخت زیورآلات برنجی موارد پیچیده ای نمی باشد و در واقع ساخت این بدلیجات کم هزینه نیز می باشد.

قاب های برنجی

 قاب های برنجی قیمت بسیار مناسبی نسبت به قاب ها با جنس های دیگر دارند، این قاب ها برای ساخت بدلیجات بسیار کاربرد دارند و یکی از ابزار ساخت زیورآلات دست ساز به شمار می آیند. بسیاری از این قاب ها پایه ای می شوند برای یک گردنبند یا گوشواره ای دلخواه، این پایه ها رنگ زیبایی دارند و دوام آنها نسبت به بسیاری از فلزات مقاوم تر می باشد. البته از این قاب های برنجی قاب عکس و حتی ظروف آشپزخانه نیز می سازند. این قاب ها را با استفاده از قالب شکل می دهند از این رو طرح روی آنها بسیار زیبا و حرفه ای می باشد. ابزار ساخت زیورآلات برنجی نیز برای ساخت این قالب ها کاربردی می باشند. یکی از قالب های دیگر که بسیار هم کاربردی می باشد خرید قالب سیلیکونی رزین است.

پاک کردن لکه از روی زیورآلات برنجی

ابتدا درپوش سینک را بگذارید چرا که ممکن است در حین شستشو زیورآلات از دست شما لیز بخورند و در چاه بیافتد. حالا آب گرم را باز کنید و انگشتر یا هر چیز دیگری را که می خواهید تمیز کنید زیر آب گرم بگیرید و با دست و مسواکی بسیار نرم روی آرا به آرامی با حرکاتی چرخشی بکشید. حالا یک کاسه کوچک از آب و صابون درست کنید و چند دقیقه انگشتر را در آن قرار دهید تا تمام گرد و خاک های آن بیرون بیایند. حالا می توانید بدلیجات خود را خشک کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید اگر بدلیجات شما لک خاصی داشت که با این شرایط از بین نرفت می توانید آن را با سس گوجه فرنگی از بین ببرید، چرا که این سس اسیدی دارد که به راحتی لکه ها را محو می کند.

نظر خود را وارد نمایید.

خبرنامه

دریافت آخرین اخبار
back to top